LumixDMC3D1.jpg

دوربین جدید پاناسونیک به نام LUMIX 3D1 با طراحی دو لنز قادر به عکاسی و فیلم‌برداری سه بعدی به صورت همزمان است.


پاناسونیک دوربین جدید خود به نام LUMIX DMC-3D1 را معرفی کرد. ۳D1 دوربینی پیشرفته با لنزهایی با طراحی جدید اپتیک چندلا  و بدنه‌ی کوچک است که می‌تواند فیلم‌ها و تصاویری سه بعدی و دو بعدی با کیفیت بالا ارایه دهد. این دوربین با طراحی دو لنزی، دارای لنزهای زاویه باز ۲۵ م.م. با زوم اپتیکال ۴ برابر است. این دوربین عکس‌های ۸ مگاپیکسلی سه بعدی و فیلم‌های فول HD سه بعدی باکیفیت ۶۰ فریم بر ثانیه ثبت می‌کند.
سیستم دو لنزی این دوربین، امکان فیلم برداری و عکاسی دو بعدی همزمان را برای دوربین به ارمغان آورده است. این دوربین قادر به ثبت عکس‌های دو بعدی ۱۲ مگاپیکسلی  و ضبط فیلم‌های فول HD دو بعدی است. برخلاف دوربین‌های دیجیتال کامپکت که فقط امکان انتخاب مد عکاسی یا فیلم‌برداری در آنها وجود دارد، طراحی دو لنزی این دوربین و وجود دو سیستم مجزای ثبت تصویر، این امکان را ایجاد کرده است که همزمان در حین عکاسی، به ضبط فیلم نیز بپردازید.
در ضمن امکان عکاسی و فیلم‌برداری در دو زاویه‌ی دید مختلف به صورت همزمان وجود دارد. یعنی در حالی که عکاس با استفاده از یک لنز دارد یک از کل نمای یک مهمانی فیلم می‌گیرد، می‌تواند با لنز دیگر زوم کرده و از یک نفر در میانه‌ی صحنه عکس پرتره بگیرد. ضمنا با استفاده از یک دکمه به راحتی می‌توان بین حالت دو بعدی و سه بعدی انتخاب کرد.

LumixDMC3D1__2_.jpg

سنسور MOS  حساسیت بالای ۱۲ مگاپیکسلی این دوربین همراه با موتور پردازش تصویر ونوس این دوربین را قادر می‌سازد که با حساسیت و سرعت بالا به راحتی عکس‌ها را ثبت و پردازش کند. به علت پردازش چندگانه‌ی نویز بر اساس نواحی مختلف تاریک و روشن تصویر، این دوربین می تواند حتی در ایزو‌های بالا تصاویری دقیق و بدون نویز ثبت کند.
سرعت عکاسی پیاپی در این دوربین ۸ عکس در ثانیه (بدون فوکوس خودکار) و ۴ عکس در ثانیه (همراه با فوکوس خودکار)  در بالاترین رزولوشن است. این دوربین با استفاده از موتور پردازش چهار هسته‌ای، فیلم‌های بزرگ فول HD با رزولوشن ۱۹۲۰x1080i را به راحتی در فرمت‌های AVCHD یا MP4 پردازش و ذخیره می‌کند. ضمنا با استفاده از دو سیستم لنز و سنسور کاملا مجزا، مصرف انرژی این دوربین در حالت دو بعدی، درحد یک دوربین معمولی تک لنز است.

LumixDMC3D1__3_.jpg

لرزش گیر MEGA O.I.S، ردگیری فوکوس خودکار، انتخاب صحنه‌ی هوشمند، تشخیص چهره، و کنترل هوشمند ایزو، نورسنجی و امکان هوشمند عکاسی در شب روی دست که با لایه‌گذاری چند عکس پیاپی روی هم تصاویری روشن و دقیق ایجاد می‌کند، از دیگر امکانات این دوربین است. نمایشگر این دوربین از نوع لمسی و در اندازه‌ی ۳.۵ اینچ با رزولوشن ۴۶۰ هزار نقطه است. این دوربین دارای خروجی HDMI بوده،  نوع کارت حافظه‌ی SD / SDHC / SDXC با ۷۰ مگابایت حافظه‌ی داخلی، و وزن آن همراه با باتری ۱۹۳ گرم است.
قرار است این دوربین دسامبر ۲۰۱۱ با قیمت ۵۰۰ دلار به بازار عرضه شود.