صفحه 1 از 3 1 2 3 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 1 تا 10 , از مجموع 27

موضوع: Panasonic FZ5

  1. #1
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    June 2005
    نوشته ها
    5
    تشکر شده
    0
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض Panasonic FZ5

    سلام.لطفا"اگر fz5پاناسونیک راهنمای فارسی داره .آدرس بدین من هم تهیه کنم.داخل باکس خودش که نیست!

  2. #2
    alireza86
    Guest

    پیش فرض

    با سلام
    راهنما را مي بايستي از همان جايي كه خريدي مي گرفتي .
    من از خيابان جمهوري پاساژ شركا فروشگاه سناتور خريدم. فروشگاه اسكار هم در انجا هست كه مي توني از هر دو تهيه كني . البته نمي دونم بدون خريد دوربين هم كاتالوگ ميدهند يا نهبايد سوال كني .

  3. #3
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    June 2005
    نوشته ها
    5
    تشکر شده
    0
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض

    ازراهنمای شما متشکرم .من اردیبهشت ازفروشگاه اسکاردوربین خریدم اما راهنمای فارسی نداشت.

  4. #4
    alireza86
    Guest

    پیش فرض

    هفته پيش از فروشگاه سناتور تو پاساژ شركا خريدم يك كاتالوگ فارسي جداگانه داد .

  5. #5
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    August 2005
    نوشته ها
    399
    تشکر شده
    285
    تشکر کرده
    189

    پیش فرض استمداد از دارندگان ماهر Fz5 براي يك دوست

    استمداد از دارندگان ماهر دوربين پاناسونيك FZ5 براي يك دوست :

    باسلام،
    1- نمي‌دانم كساني كه به طرز شداد و غلاظي FZ5 را تعريف و توصيه مي‌كنند، آن را تا چه حد آزمايش و با ساير دوربينها مقايسه كرده‌اند. اميدارم تنها بر اساس تعاريف ديگران و امكانات تئوريك آن نبوده‌باشد.
    2- همه امكاناتي كه در يك دوربين عكاسي مي‌پسنديم، براي دست‌يابي به يك عكس باكيفيت مطلوب است يعني نزديكترين به آنچه بدون دوربين ديده‌ايم.
    3- باتوجه به تعاريفي كه خواندم و انتخاب برتر از سوي يك انجمن عكاسي در اروپا كه نام آن را به خاطر ندارم، به دوستي كه برخي مطالب اعضا را در سايت عكاسي خوانده‌بود، گفتم FZ5 با اين مطالبي كه ديده‌ام نبايد دوربين بدي باشد و خصوصاً با توجه به قيمت مناسبش پيشنهاد خوبي است. آن دوست كه دوربين را براي همسرش (كه مدتها با دوربين فيلمي Canon A1 عكاسي كرده‌است) مي‌خواستند، به اين توصيه عمل كردند و پس از چند روز كه با من تماسي داشتند از رنگهاي غيرواقعي و غيرطبيعي آن به شدت دلخور و وازده بودند. آزمايشهاي متعدد كه با تنظيمات مختلف هم انجام داده‌بودند، ثمربخش نبوده‌است.
    4- با توجه به مطالب فوق :
    الف : از كساني كه FZ5 دارند و در حد قابل‌قبول با آن كاركرده و به قلقهاي آن آشنايي دارند، خواهش مي‌كنم راهنمايي كنند.
    ب : از دوستاني كه دوربيني را توصيه مي‌كنند، انتظار مي‌رود بر اساس تجربه خودشان از عكاسي با آن دوربين اين كار را بكنند. چون امكانات دهان‌پركن و وسيع لزوماً به مفهوم رسيدن به عكس مطلوب نيست. البته اين مطلب مطلقاً به معني نفي FZ5 نيست.
    ج : از كساني كه براي خريد دوربين نظرسنجي مي‌كنند نيز مي‌خواهم اول مطمئن شوند معرفي كننده دوربين خودش با دوربين يادشده عكاسي كرده‌است. ضمناً سريع و بدون آزمايش كامل و همه‌جانبه دوربين از قضاوت در مورد آن خودداري فرمايند.
    ویرایش توسط yousefmon : Friday 30 September 2005 در ساعت 22:29

  6. #6
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    September 2005
    نوشته ها
    36
    تشکر شده
    11
    تشکر کرده
    6

    پیش فرض

    سلام
    من چند هفته است که FZ5 خریدم. چند مورد را در زیر ذکر میکنم:

    1- من اصلا در زمینه عکاسی ماهر نیستم بنابراین در مورد کیفیت عکسها اصلا نظر نمیدم.

    2- متاسفانه هر چه در سایتهای داخلی گشتم کسی که خودش با این دوربین کار کرده باشه و البته حرفه ای هم باشه پیدا نکردم. ولی بر اساس خیلی از سایتهای خارجی این دوربین دارای کیفیت خوبی در عکاسی (که البته منظور نهایی هم همین است) بود. حتی با خیلی از دوربین های معروف برابری میکرد (یا حتی کمی بهتر بود). همچنین هیچ نکته منفی مهمی در مورد اون ندیدم.

    3- یکی از عللی مهمی که این دوربین را انتخاب کردم، گارانتیش بود که بر اساس تجربه شخص قبلیم از اون راضی هستم. در صورتی که کاربرهای خیلی از دوربینهای معروف دیگه از گارانتیهاشون تو ایران رضایت ندارند.

    4- قیمت این دوربین با توجه به امکاناتش بخصوص در ایران خیلی خوبه (البته کاش فکوس دستی هم داشت).

    5- در مورد نظر دوست شما، چند مطلب بنظرم میرسه:
    الف- دوست شما چقدر با دوربینهای دیجیتال و تنظیمات آنها آشنایی دارد؟ مثلا در مورد بدست آوردن یک WB خوب اطلاعاتی دارد؟ آیا دفترچه راهنمای این دوربین را کاملا مطالعه کرده و مثلا میداند برای چه کاری باید از چه modeی استفاده کرد؟
    ب- آیا خود شما هم این دوربین را از نزدیک دیده اید؟ آیا شما هم از آن ناراضی هستین؟

  7. #7
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    August 2005
    نوشته ها
    399
    تشکر شده
    285
    تشکر کرده
    189

    پیش فرض

    الف- دوست شما چقدر با دوربینهای دیجیتال و تنظیمات آنها آشنایی دارد؟ مثلا در مورد بدست آوردن یک WB خوب اطلاعاتی دارد؟ آیا دفترچه راهنمای این دوربین را کاملا مطالعه کرده و مثلا میداند برای چه کاری باید از چه modeی استفاده کرد؟
    ب- آیا خود شما هم این دوربین را از نزدیک دیده اید؟ آیا شما هم از آن ناراضی هستین؟[/QUOTE]

    باسلام مجدد و تشكر،
    1- چون خود اين دوست و همسرشان به سايت مراجعه خواهند كرد، از ايشان مي‌خواهم پرسش و پاسخ را خود پي بگيرند.
    2- خير! تنها تصوير اين دوربين را ديده‌ام و همانطور كه در بند 3 يادداشت اول نوشتم، با توجه به تبليغات و توصيه‌هاي شديد در همين سايت، به ايشان گفتم بعيد است دوربين بدي باشد. هرچند اين را نيز گفتم كه بعيد است همه اين دوستاني كه آن را توصيه كرده‌اند، شخصاً آن را در شرايط مختلف آزمايش و با دوربينهاي هم‌رده مقايسه كرده‌باشند.
    ویرایش توسط yousefmon : Friday 30 September 2005 در ساعت 07:46

  8. #8
    Moderator nmroshan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    mashad
    نوشته ها
    5,263
    تشکر شده
    38312
    تشکر کرده
    11580

    پیش فرض

    1- بارها در همين فروم گفته شده كه امكان ندارد كه با اين سرعت تكنولوژي همه افراد همه اين دوربينها را داشته باشند و با آنها كار كرده باشند. اگر توصيه اي ميشود بر مبناي تجربه كاري با دورينهاي مشابه + مرور بررسيهاي دوربين + تجربه ديجيتال است. اين بحث ديجيتال رو جدي بگيريد. دوربين ديجيتال قلقهاي خاص خود را دارد
    2- به ياد دارم كه در همين فروم چند بار دوستان بعد از خريد دوربين گفتند كه : آقا اين چه دوربيني بوده كه توصيه كرده ايد . اين كه عكساش پر از نويزه. بعد معلوم شد كه آقا روي مد اتواتيك عكس ميگرفته و ايزو را دوربين بالا برده بود. يا امدند گفتند كه دوربين كانن آ95 عكسهاش از لحاظ رنگ خوب نيست بعد معلوم شد كه اصلا بحث وايت بالانس را نميدانند و ....
    3- توصيه هايي كه دوستان در اين سايت ميكنند اكثرا بر اساس همان مواردي است كه گفتم. هر چند گاه بيگاه توصيه هايي تك و توكي ديده ميشوند كه خواننده خود به بي اعتبار بودن آنها پي ميبرد( مثلا فقط فلان دوربين و ديگر هيچ!) اما به ياد داشته باشيد كه اين يك فروم عمومي است. يعني اينكه اينجا رابا يك موسسه مشورت براي خريد د وربين اشتباه نگيريد. يا بهتر بگم با اين ديد به فروم نگاه كنيد كه بايد همه نظرا ت بخوانيد و بعد خودتان دست بكار شويد. يعني برويد و از نزديك محصول مورد علاقه را ببينيد و باهاش چندتا عكس بگيريد.
    4- شما بهمين راحتي به دوستتان توصيه كرديد كه برود و فلان دوربين را بخرد. حداقل شما كه تجربه ديجيتال داريد بايد باايشان همراهي ميكرديد. يا حداقل چند تا دوربين رو معرفي ميكرديد تا خودشان انتخاب كنند.
    5- شما خودتان مشكل عكسهاي ايشان را ديديد؟ اين تجربه ديجيتال كه عرض كردم اينجا اهميت دارد. شايد مشكل يك تنطيم ساده وايت بالانس باشد و يا ...
    6- تاكنون چند بار ، اعضاي اين فروم متهم به تبليغات شديد و ... شده اند. فكر نميكنم درست باشد كه كساني را كه از وقت و انرژي و حتي سرمايه شخصيشان ميگذارند تا به سولهاي ساير دوستان جواب دهند بي جهت متهم كنيم.
    7- تاكيد مجدد " اينجا يك فروم عمومي است و نه يك بنگاه مشورت خصوصي خريد دروبين ديجيتال"
    نعما م. روشن
    مقالات سایت عکاسی |وبلاگ (از عکاسی) | اینستاگرام : Nemaroshan

  9. #9
    كاربر همراه kamikam آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    Mashad
    نوشته ها
    305
    تشکر شده
    43
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض

    ببینید . کلا نمیشه دوربینی مثل AE1 رو با FZ5 مقایسه کرد . اون یه دنیای مخصوص به خودش رو داره و این یه دنیای دیگه . البته این نظر شخصیه من هستش . ولی با تجربه ای که تو استفاده از دوربینهای مختلف و مخصوصا FZ20 و FZ5 دارم عرض کنم خدمت شما که Saturation و رنگ مایه ها کلا تو این دو دوربین یه مقدار بالاتر از حد عادی هستش و همینطور یه نویز مخصوص دوربینهای پاناسونیک . خوب البته مشکل اول رو میشه با یه سری تنظیمات به راحتی حل کرد . ( که بارها دوستان اشاره کردن ) ولی باز هم سعی نکنین عکسای آنالوگ با AE1 رو با این عکسای مقایسه کنین ....
    Kambiz akhbari : http://www.kamikam.com
    Nikon D70] -Lens: AF-S NIKKOR 18-70 1:3.5-4.5G ED]
    Panasonic FZ20 - Sony Cybershot F 717 - 3 Studio Flash ( Alton ) with softbox ) - Lowepro Case EX 140 - Tripod : SLIK U 9800

  10. #10
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16878
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض

    یه مورد مهم!
    AE1 کنون یه دوربین کاملا حرفه ای بوده... (و البته هنوز بسیاری از آقایان AE1 & F1 کنون رو با 1Ds II عوض نمیکنن! در هر حال!) اما FZ5 یه دوربین خانگی و جینگول میباشد! برای مصارف عمومی.. و کسانی که دوست دارن به سادگی عکسهای خوشگل بگیرن... به همین خاطر ؟ دوربین های پاناسونیک و سونی اصولا رنگهای اشباع شده تری دارن.... یه جور استاندارد این کمپانی هاست...
    خیلی ها دوست دارن و خیلی ها نه!

    اما اگر رنگها غیر طبیعی میباشد ؟ بهترین روش تنظیم درست تراز سفیدی و توجه به این نکته که عکسها در لابراتوار تنظیم رنگ و چاپ نمیشوند! با نگاتیو تفاوتهایی وجود داره.... باید تنظیمات درست در دوربین دیجیتال انجام شود ... اگر مشکلی بود در کامپیوتر اصلاح شود و یا هنگام چاپ توسط چاپچی متخصص! تصحیح رنگ انجام گردد....

    اصولا هم مشکل خاصی نداره این دوربین ... اگر لنز واید تری داشت ... حتما خریده بودم!
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

صفحه 1 از 3 1 2 3 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •