صفحه 56 از 83 نخستنخست ... 6 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 551 تا 560 , از مجموع 828
Like Tree3905تشکر

موضوع: نگاهی به وضعیت بازار و محصولات عکاسی

  1. #551
    Forum Moderator M.Mobin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    3,837
    تشکر شده
    31952
    تشکر کرده
    13646

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ahmad-d نمایش پست ها
    سلام
    خوب تاجایی که من خبر دارم همین شرکتی که نام برده شده قیمتهاش بیشتر از جاهای دیگر بوده شما هم می گویید که محصولات با گارانتی هستند و اگر هم نباشند اختلاف زیادی نیست پس فروشندگان دیگر از کجا تهیه می کنند که از خود نمایندگی ارزان تر تمام می شود؟
    حالا هم که شرکت نمایندگی رسمی است پس می تواند از دلار دولتی استفاده کند یا باز جاییش می لنگه؟

    پیروز باشید
    همانطور که دوستان گفتند اگر هم شرکت شرایط داخلی برای خرید ارز دولتی را داشته باشد مشکلاتی که از آنطرف وجود دارد مانع آن خواهد بود.
    قیمتهای نمایندگی همیشه بالاتر است.(در اکثر موارد و کالاها)به دلیل آنکه کسانی که به صورت ازاد کار میکنند از بازار سیاه خریدهای خود را انجام میدهند. و به همین دلیل قیمتها در بیرون از نمایندگی ها ارزانتر است.
    Anoosh-Em تشکر می‌کند.
    مسعود مبین علی

    about.me
    instagram

  2. #552
    كاربر فعال persian.boy آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    سـرزمین اهـورا
    نوشته ها
    782
    تشکر شده
    2925
    تشکر کرده
    4662

    پیش فرض

    همانطور که دوستان گفتند اگر هم شرکت شرایط داخلی برای خرید ارز دولتی را داشته باشد مشکلاتی که از آنطرف وجود دارد مانع آن خواهد بود.
    قیمتهای نمایندگی همیشه بالاتر است.(در اکثر موارد و کالاها)به دلیل آنکه کسانی که به صورت ازاد کار میکنند از بازار سیاه خریدهای خود را انجام میدهند. و به همین دلیل قیمتها در بیرون از نمایندگی ها ارزانتر است.
    با درود دوباره
    یه سوال دارم ... خود بازار سیاه از کجا می خره ؟ ایا بازار سیاه خودش دوربین تولید می کنه ؟!!! معلومه که خیر . اون ها از شرکت اصلی می خرن و بعد یه سودی روش می کشن و به خریدار تحویل می دن و خریدار ها هم دوباره یه سودی روی دوربین می کشن تا در نهایت جنس به دست مشتری برسه . ولی شرکتی که به اصطلاح گارانتی اصلیه ، قانونا باید از خود کمپانی بخره و بنابر این باید فقط یک مرحله سود روی جنس بکشه . ولیکن چرا با این اوصاف هنوز نمایندگی ها دارن گرون تر میدن ؟ خب طبیعیه ؛ چون که اون ها دارن جنس رو گارانتی می کنن و قانونا هزینه ای هم به عنوان گارانتی و بیمه روی قیمت دوربین می کشن . ولی مگه نباید فقط 5% بابت گارانتی اخذ بشه ؟ خوب چرا این قدر اختلاف اجناس گارانتی و غیر گارانتی با وجود درصد سود بیشتر برای اجناس غیر گارانتی زیاده ؟ این موردیه که انوش خان عزیز می فرمایند به اخذ نشدن "مابه تفاوت گارانتی خود شرکت" مربوطه ... ولی جناب مبین می فرمایند که چنین نیست . حالا می خوام اخرین سوال رو از جناب مبین بپرسم ... اگر چنین نیست ، پس دلیل این اختلاف قیمت چیه ؟ (امیدوارم نگید به خرید از بازار سیاه مربوطه چون توضیح کاملی رو در این باره ارایه کردم.) . در ضمن بنده به یک تناقض برخوردم ؛ اگر شرکت مادر جنس رو گارانتی کرده ، پس چرا در این داره یک بار دیگه جنس توسط شرکت خدمات ، گارانتی میشه ؟
    ویرایش توسط persian.boy : Monday 16 May 2011 در ساعت 18:20

  3. #553
    Forum Moderator M.Mobin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    3,837
    تشکر شده
    31952
    تشکر کرده
    13646

    پیش فرض

    یه سوال دارم ... خود بازار سیاه از کجا می خره ؟ ایا بازار سیاه خودش دوربین تولید می کنه ؟
    چندین بار گفتم:اختلاف قیمت در بازارها باعث جابجایی کالا ها بر خلاف سیاست فروش کارخانه می شوند و همینطور هم به هر دلیل غیر قانونی دیگر (باندها دزدی در ابعاد کلان یا فروش اجناس توقیف شده و یا هر دلیل دیگر) ممکن است جنس را ارزانتر خریداری کنند.در مورد دزدی کلا در فرودگاه مالزی 2 بار بارهای شرکت ما را مورد دستبرد قرار داده و در پلت هموزن نوت بوکها یونولیت و چوب قرار داده بودند!

    لیکن چرا با این اوصاف هنوز نمایندگی ها دارن گرون تر میدن ؟
    چون باید مرکز خدمات داشته باشند،باید قیمتهای فروشی که کارخانه برای فروش اعلام میکند رعایت کنند،مالیاتهای بسیار بیشتری نسبت به کسانی که نمایندگی نیستند بپردازند و ....


    خوب چرا این قدر اختلاف اجناس گارانتی و غیر گارانتی با وجود درصد سود بیشتر برای اجناس غیر گارانتی زیاده ؟ این موردیه که انوش خان عزیز می فرمایند به اخذ نشدن "مابه تفاوت گارانتی خود شرکت" مربوطه ... ولی جناب مبین می فرمایند که چنین نیست
    حرف شخص من نیست،کارخانه هم به صورت رسمی آن را اعلام نموده

    اگر شرکت مادر جنس رو گارانتی کرده ، پس چرا در این داره یک بار دیگه جنس توسط شرکت خدمات ، گارانتی میشه ؟
    همانطور که گفتم مبلغی که برای گارانتی در ایران گرفته می شود ربطی به گارانتی مادر ندارد و شرکتها برای اینکه خود گارنتی ارئه دهند این مبلغ را میگیرند.
    nalibre، persian.boy و ahmadmobin تشکر می‌کنند.
    مسعود مبین علی

    about.me
    instagram

  4. #554
    Forum Moderator M.Mobin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    3,837
    تشکر شده
    31952
    تشکر کرده
    13646

    پیش فرض

    سلام
    با اکثر شرکتها که تماس میگیرید تقریبا هیچ کدام از لنزها را موجود ندارند و اکثرا فقط قیمت زده اند.
    در مورد نیکون وضع وخیمتر است.
    در مورد بدنه ها هم تقریبا همین وضع وجود دارد.بسیاری از لنزها وبدنه های رده بالاتر هم در سایتهای فروش دیگر موجود نیست و در باره موجودی آنها نوشته شده:

    Important Notice! This item is backordered by the mfr. We have no delivery date at this time
    Rouzbeh Ehsani، Walkman، Hamid.d و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مسعود مبین علی

    about.me
    instagram

  5. #555
    Forum Moderator Miri آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    1,305
    تشکر شده
    20561
    تشکر کرده
    10633

    پیش فرض

    سلام

    عمران قاسمی مدیر تعمیرگاه مرکزی دوربین و گارانتی ایده آل بخشی از افزایش قیمتها را ناشی از سیاست شرکتهای تولید کننده از جمله کنون و نیکون دانست.
    قاسمی با اشاره به اینکه بسیاری از دوربینهای کامپکت در کشورهایی غیر از ژاپن تولید می‌شوند گفت: “اگرچه دلایلی مانند سونامی و دلار بر افزایش قیمتها تاثیر دارند اما دوربینهای بسیاری هستند که بطور کامل در کشورهای دیگر مانند چین و تایلند تولید می‌شوند و سونامی نمی‌تواند دلیلی برای افزایش قیمت آنها باشد. به نظر من سیاست تولیدکننده‌های مطرح مانند نیکون و کنون بر این است که در شرایط فعلی کنترل بازار را در اختیار خود داشته باشند.”
    مدیر تعمیرگاه مرکزی دوربین با اشاره به اینکه تجهیزات تولید ژاپن کاملا تحت تاثیر سونامی قرار دارند گفت: “کارخانه هویا در فوکوشیما رسما اعلام کرده است که تا پایان سپتامبر روزانه تنها ۴ ساعت برق دارد و تا پایان این مدت سفارش جدیدی را نمی‌پذیرد. طبیعی است که تجهیزاتی که مستقیما در این کارخانه تولید می‌شوند در بازار جهانی تحت تاثیر افزایش قیمتها قرار بگیرند.”
    وی افزود: “این افزایش قیمتها در بخش خدمات و تعمیر نه تنها تاثیر بدی نگذاشته بلکه سبب رونق بخش تعمیرات نیز شده است. اگرچه گران شدن دلار و افزایش هزینه واردات قطعات، این بخش را نیز تحت تاثیر قرار داده است اما بدلیل افزایش ناگهانی قیمت تجهیزات عکاسی، بسیاری از عکاسان ترجیح می‌دهند دوربینهای قدیمی خود را تعمیر کنند تا اینکه تجهیز جدیدی را خریداری کنند.”
    مدیر گارانتی ایده آل درباره پیش‌بینی زمان به ثبات رسیدن بازار گفت: “کنون اعلام کرده که تا پایان سپتامبر به تولید عادی باز خواهد گشت. نیکون هم در سایتش اعلام کرده که تا ۴۵ روز دیگر تولید انبوده را به سطح نرمال خواهد رساند. تنها مساله باقیمانده بر افزایش قمیتها گرانی دلار خواهد بود که متاسفانه قابل پیش‌بینی نیست.”

    منبع : عکس آنلاین

  6. #556
    Forum Moderator Miri آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    1,305
    تشکر شده
    20561
    تشکر کرده
    10633

    پیش فرض تاثیر سونامی بر تولید کنندگان دوربین


    پس از زلزله و سونامی ۱۱ مارچ، کمبود سوخت اصلی‌ترین مشکل تامین اجزا در ژاپن است و خاموشی برق تلاشها برای بازگشت به سطح عادی تولید را تهدید می‌کند.

    نیکون
    فقط نیکون مرگ یکی از کارمندانش را در کارخانه سندای در مرکز یکی از مناطق آسیب دیده، تایید کرده است، در حالیکه بقیهٔ کمپانی‌های تجهیزات تصویری کمترین سطح آسیب را گزارش کرده‌اند. همچنین نیکون آسیب شدید به کارخانه‌اش در توچیگی را گزارش کرده است در حالیکه مشغول ساخت دستگاه‌ها و لنز‌ها برای اسکنر‌ها و استپرهای IC /LCD است.

    سیگما
    سیگما بریتانیا، گراهام آرمیتاژ به آسوشیتد پرس گفت: “کارخانه سیگما در آیزو واکاماتسو در استان فوکوشیما، به شدت لرزیده بود اما از آسیب ساختاری جدی در امان مانده است. خوشبختانه همهٔ کارمندان ما و خانوادهای نزدیکشان از آسیب و مرگ جان سالم بدر برده‌اند، اما چنین چیزی را برای شبکهٔ تامین کنندگان و پیمانکاران فرعی در استان فوکوشیما نمی‌توان بیان کرد.”
    آقای آرمیتاژ بیان کرد که سیگما مانند بقیهٔ مارک‌های دوربین شدید‌ترین آسیب را در اثر کمبود اجزا خواهد دید. او توضیح داد: “اگر شما واشرهای برنجی را از یک شرکت که در نزدیک ساحل واقع شده می‌خریدید و حالا شرکت با سیل از بین رفته، شما برای هر لنز که می‌سازید واشر برنجی لازم دارید، شما تا زمانی که تامین کننده دیگر پیدا نکنید نمی‌توانید به ساخت لنز‌ها ادامه دهید.”
    سیگما بریتانیا با برنامه «درخواست کمک برای ژاپن» توسط آسوشیتدپرس به ارزش۱۰۰۰۰ یورو تجهیزات، کارش را شروع کرده است.

    کنون
    تاسیسات ساخت دوربین کنون در جنوب کشور، در جزیرهٔ کیوشو واقع شده است، که از بد‌ترین ضربه گریخته است. به هر حال شرکت گزارش کرده است که کارمندان برای آمده به سرکار شدیدا مشکل دارند زیرا بخش اصلی مترو دچار اختلال شده است و کمبود سوخت وجود دارد.
    کمپانی لنزهای EF کارخانه‌اش در اتونومیا، توچیکی، شمال فوکوشیما واقع شده است، که فعالیت‌ها در آنجا به صورت تعلیق درآمده است، بدون اینکه تصمیم برای شروع مجدد گرفته شود.کمپانی اظهار کرده که ۱۵نفر از کارکنان آسیب دیده بودند، در حالیکه کارخانه پرینترهای جوهری در فوکوشیما هیچ آسیبی را گزارش نکرده است، اما تا اطلاع بعدی تعطیل است.

    سونی
    سونی ۴ کارخانه در فوکوشیما دارد که برخی از آن‌ها سلول‌های باتری‌های قابل شارژ یونی راتولید می‌کند که در انواع مارکهای مختلف دوربین‌های دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کارخانه‌ها نیز تعطیل هستند و درکمترین زمان ممکن است حداقل به تاخیر در ارسال طیف وسیعی از محصولات الکترونیکی ژاپن منجر شود. کارخانه‌های سونی بیشتر در جنوب در آیچی و استان جیفو واقع شده که مسئولیت تولید دوربین‌های دیجیتال و لنزهای DSLR را به عهده دارند و انتظار می‌رود که حداقل تا پایان ماه تعطیل بمانند. در حالیکه کارخانه‌ها آسیب ندیده است، اما مواد خام یا اجزاء سازنده هم برای ادامهٔ کار ندارند.
    نماینده بریتانیایی خدمات دیجیتال آلفا به آسوشیتدپرس گفت: “کارخانه ریو ماناماکی زیاد آسیب ندیده است، اما فعالیتش در حال حاضر متوقف شده است، این کارخانه در شمالیترین منطقهٔ ایواتا واقع شده است. ADS همچنین گفت که زلزلهٔ دوم در روز شنبه کارخانهٔ کیوکرا در ناگانو را لرزاند، این کارخانه مسئول قطعات یدکی و تعمیرات Contax است که در میان قطع برق، کارخانه طبق معمول فعالیت می‌کند.”

    المپیوس
    المپیوس گزارش داد که آسیب به کارخانه‌اش در شیراکاواو منابع تامین برق نا‌مطمئن دلیل تعطیلی کارخانه است و تاریخ راه اندازی مجدد را اعلام نکرده است. کمپانی هیچ خبری از کارخانهٔ تاتسونو که سیستم الکترونیکی محصولاتش را می‌سازد، نداده است، و باید فرض کرد که آن کارخانه نیز تعطیل شده است.


    این حوادث کاملا بر سهم قیمت از شرکت‌های عکاسی تاثیر داشته‌اند، هر دو شرکت نیکون و کانن در ارزش مشکلات سیر نزولی وجود داشته است. بین ۴ فوریه و ۱۵ مارس سهم قیمت نیکون۳۰ ٪ کاهش یافته است، در حالی که کانن ۱۷ ٪ بیش از حدود مدت مشابه از دست داده است.

    با توجه به تخریب کارخانه‌های اصلی، یک روند بهبود کند و غیر قابل پیش بینی در این منطقه دیده می‌شود، کمبود تولید تجهیزات عکاسی کاملا مشهود است.

    کمبود نمایشگرهای LCD، نیمه رسانا‌ها، سنسورهای تصویربرداری، لنزهای اپتیکال و کارتهای حافظه بر روی قیمت جدید ممکن است تاثیر بگذارد.

    شرکت‌های زیادی مانند نیکون و اولیمپوس، در حال حاضر در کشورهایی مانند چین و تایلند تولید دارند، اما ممکن است حتی در این کارخانه‌ها از کمبود مواد کلیدی رنج می‌برند.

    منبع : عکس آنلاین

  7. #557
    Forum Moderator M.Mobin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    3,837
    تشکر شده
    31952
    تشکر کرده
    13646

    پیش فرض

    سلام
    سایت B&H قیمت بسیاری از لنزهای کنون را تا 50$ کاهش داده است.
    Miri تشکر می‌کند.
    مسعود مبین علی

    about.me
    instagram

  8. #558
    كاربر همراه Mohamad_Ali آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2009
    محل سکونت
    Isfahan
    نوشته ها
    438
    تشکر شده
    2227
    تشکر کرده
    5251

    پیش فرض

    به نظر میاد با توجه به رکود اقتصادی که جدیدا توی اروپا و کشورهای صنعتی داره شکل میگیره دوباره مثل دوسال پیش شاهد سقوط قیمت ها طی چند ماه اینده خواهیم بود.
    توی اکثر مراجع اقتصادی اروپایی چنین سر فصل هایی دیده میشه.

  9. #559
    Forum Moderator M.Mobin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    3,837
    تشکر شده
    31952
    تشکر کرده
    13646

    پیش فرض

    تمام Body های کنون در سایت B&H موجود شده اند و از آنجا که دارای گارانتی رسمی کنون هستند احتمالا توزیع مجدد آنها از سوی شرکت شروع شده است.
    ramink2، data و Miri تشکر می‌کنند.
    مسعود مبین علی

    about.me
    instagram

  10. #560
    كاربر همراه ramink2 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    محل سکونت
    بیژن یورد
    نوشته ها
    396
    تشکر شده
    2081
    تشکر کرده
    723

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط masoudrejae نمایش پست ها
    مشکل اینه که طبق قیمت بانک مرکزی دلار باید 1060 باشه و الان هم دلار از خود بانک به این قیمت فروخته میشه و در حقیقت قیمت این دوربین باید حدود 1600000 باشه
    مساله و مشکل ما هم اینجاست که کسی به این گفته شما ( طبق قیمت بانک مرکزی) متاسفانه عمل نمیکنه و قیمت دلار 1185 تومان برای خرید موجوده یا حداقل با این نرخ تجهیزات محاسبه و به فروش میرسند.
    M.Mobin و ahmadmobin تشکر می‌کنند.



    D7100 - Sigma 10-20 F/3.5 - 18-55 Afp - 70-200 F/4 VR - 50 F/1.8G

صفحه 56 از 83 نخستنخست ... 6 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •