صفحه 21 از 80 نخستنخست ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 71 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 201 تا 210 , از مجموع 799
Like Tree4527تشکر

موضوع: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت

  1. #201
    كاربر آشنا hesamjm آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    قوچان-مشهد
    نوشته ها
    60
    تشکر شده
    60
    تشکر کرده
    261

    پیش فرض پاسخ: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت

    نقل قول نوشته اصلی توسط Amir Abdolpanah نمایش پست ها
    نمی دونم ... ولی روشی که من تقریبا همیشه استفاده می کنم اینه که فوکوس نقطه ای رو روی نقطه وسط تنظیم میکنم و بعد از ثابت کردن نورسنجی, فوکوس رو انجام میدم و در انتها کادر بندی می کنم.
    این موضوعی رو که شما میگین به نظر من اصلا مشکلی نمیاد چون به این صورت خیلی راحتم.

    نمی دونم دوستان راجع به این روش چه نظری دارند؟
    فکر کنم منظورشون نورسنجی نقطه ایه
    1-در کنن نمیشه نورسنجی نقطه ای رو در نقطه مورد نظر(با انتخاب نقطه فکوس مورد نظر)مستقیما انجام داد،
    من اول مرکز دوربین(نقطه وسط) رو رو سوژه قرار میدم بعد نورسنجی و بعد قفل نورسنجی(*) و بعد کادربندی و انتخاب نقطه فکوس (روی سوژه یا جای دیگه) و شلیک

    2-در نیکون نورسنجی نقطه ای با فکوس روی نقطه مورد نظر انجام میشه

    حالا نمیدونم کدوم برند نورسنجی نقطه ای بهتری داره؟؟؟

  2. #202
    كاربر بسیار فعال Amir Abdolpanah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,889
    تشکر شده
    20281
    تشکر کرده
    10736

    پیش فرض پاسخ: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت

    نقل قول نوشته اصلی توسط hesamjm نمایش پست ها
    1-در کنن نمیشه نورسنجی نقطه ای رو در نقطه مورد نظر(با انتخاب نقطه فکوس مورد نظر)مستقیما انجام داد،
    من اول مرکز دوربین(نقطه وسط) رو رو سوژه قرار میدم بعد نورسنجی و بعد قفل نورسنجی(*) و بعد کادربندی و انتخاب نقطه فکوس (روی سوژه یا جای دیگه) و شلیک
    نمیشه؟
    مهمتر از عکاس خوب بودن، انسان شریف بودن است.


  3. #203
    كاربر همراه raffi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2007
    نوشته ها
    177
    تشکر شده
    157
    تشکر کرده
    1142

    پیش فرض پاسخ: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت

    با سلام
    بنده با هر دو برند کار کردم ابتدا 400 دی داشتم حالا هم دی 90 نظر بنده اینه که بعد از یک ماه این تفاوتها تبدیل به همان توهم می شود و در کار این رده از بدنه ها هیچ تفاوت قابل گفتن یا تاثیر گذاری وجود ندارد به نظر بنده لنزها متفاوت تر از بدنه ها هستند
    که البته بیشتر باید به ان پرداخته شود
    ممنون

  4. #204
    كاربر فعال Behin Nazem آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2007
    نوشته ها
    547
    تشکر شده
    14636
    تشکر کرده
    7388

    پیش فرض پاسخ: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت

    نقل قول نوشته اصلی توسط QashQai نمایش پست ها
    سلام:

    در این فروم یکی از دوستان بنام آقای بهین ناظم رعایا، هم از تجهیزات نیکون استفاده کرده اند هم از کانن و کمابیش با نظرشان آشنا شده ایم یکی دیگر از دوستان فروم که بگمانم تجربه شخصی کار با هر دو برند را دارد آقای مهیار سیاسی است.

    تاجاییکه میدانم ایشان اول از دوربین های نیکون استفاده میکردند مدتی بعد کانن الان نمیدانم...


    سوالی که از هر دو دوست دارم اینست. کار با این دو برند چه تفاوت های کلی دارد؟ از خود تجهیزات گرفته * تا نصب نرم افزارهایشان و کار با فایل خام در نرم افزار های مربوطه، و کلا عادت به قلق هر دو برند روی دکمه ها، تنظیمات، چقدر متفاوت است که بتواند تاثیر منفی روی عملکرد عکاسی بگذارد که میخواهد از هر دو استفاده کند یا تجربه هر دو را داشته باشد ؟ یا بطور کلی از دیده مصرف کننده ... فردی از نیکون به کانن سویچ کند زودتر با آن ابزار مچ میشود یا بلاعکس ( نظر شما ) یا کلا فرقی ندارد و میتواند یک عادت باشد؟ استفاده از هر دو برند در دو رده متفاوت لذت یا تجربه خاص یا ... خواهد داشت یا خیر؟

    اگر دوستان دیگری هم هستند که تجربه مستقیم با هر دو برند دارند نظرشان را بگویند

    لطفیست از دوستان

    ممنون


    *
    منظور از تجهیزات مشخصه هایی چون لامپ کمکی فکوس و مواردی جزیی ( در پاره ای موارد برای بعضی از دوستان میتواند مهم باشد ) نیست، بلکه صحبت از سیستم فکوس تفاوت سرعت و دقت فکوس بسته به عملکرد لنزهایی مشابه یا نزدیک بهم

    فلش در نورسنجی سیستم تصحیح فکوس (در صورتی که باشد ) و یک صحبت کلی پیرامون تفاوت کار با این ابزار مد نظر است. یا هر موردی که شما دو دوست خوب تشخیص میدهید که این میان مهم خواهد بود

    سلام جناب قشقایی
    پوزش بابت تاخیر در پاسخ. نمیدونستم که اینجا مورد خطاب قرار گرفته ام.
    حقیقت اینه که واقعا در زمان عکاسی فراموش میکنم که آیا Nikon D300 در دستم هست یا اینکه Canon 7D ،چراکه ایندو واقعا به هم شبیه هستند. کمی جای قرار گرفتن دکمه ها متفاوته، شاید مختصری کانن در این زمینه بهتر باشه ولی تفاوتها در عمل خیلی کم و قابل اغماض هستند و بیشتر به عادت عکاس بستگی دارند تا تفاوت ساختاری.
    وقتی از هردو استفاده میکنم طبعا کمی سرعت عملم افت میکنه، بخاطر اینکه لحظاتی قاطی میکنم که برای تغییر مورد نظر کدام دکمه را باید فشار بدهم ولی به تنظیمات هرکدوم در کمتر از یک هفته میشه عادت کرد و فرقی نمیکنه که قبلا از کانن استفاده کرده باشید یا نیکن.

    یک نقطه ضعف ( از نظر من ) نه چندان مهم در بدنه های نیکن، وجود دکمه Mf/AF/C روی بدنه هست که خیلی وقتها ناخواسته ممکنه تغییر وضعیت پیدا کنه ولی در دوربینهای کانن، بخاطر اینکه موتور اوتوفوکوس از ابتدا داخل لنز جاسازی شده چنین دکمه ای روی بدنه وجود نداره. چیزی که نیکون هم به تدریج در حال انجام اونه.

    تفاوت دیگری که در زمان عکاسی گاهی یادآوری میکنه که چه چیزی در دست شماست، صدای شاتره که در Nikon D300 قوی است و ارتعاش اون در دست هم کمی قابل احساسه ولی در Canon 7D خیلی خفیفتره و فقط با گوش قابل درکه .

    از لحاظ سیستم اوتوفوکوس هم فکر نمیکنم عملا تفاوتی بین ایندو باشه . هردو فوق العاده عالی هستند ولی شاید در برند کانن تعداد لنزهای بیشتری باشه که بتونن پتانسیل بالقوه بالای سیستم اوتوفوکوس بدنه را به فعلیت در بیارن.

    از لحاظ نرم افزاری و پردازش هم تفاوت محسوسی نمیبینم. چون من صرفا با فایلهای RAW و در ACR کار میکنم. بنظرمن نرم افزارهای پردازشگر هیچکدوم از این دو به کاملی ACR نیستند.

    تفاوت عمده بین ایندو زمانی هست که اونها رو کنار هم بگذارید و به اونها نگاه کنید. یکی از اونها به نظر من خیلی زیباتره.
    A_Maddah، Kaveh Ghobadi، hamid_kh و 16 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    بهین ناظم رعایا
    www.prophotocom.com

  5. #205
    كاربر همراه alie آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    جلوی مانیتور
    نوشته ها
    348
    تشکر شده
    301
    تشکر کرده
    2011

    پیش فرض پاسخ: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت

    از لحاظ لنز کفه ترازو به کدوم سمته من فکر می کنم در کنون تنوع لنز بیشتری وجود داشته باشه جدای از قیمت
    درسته ؟
    علی اسلامیان

  6. #206
    كاربر ويژه Anoosh-Em آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2009
    نوشته ها
    2,391
    تشکر شده
    14152
    تشکر کرده
    12235

    پیش فرض پاسخ: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت

    نقل قول نوشته اصلی توسط Behin Nazem نمایش پست ها


    1- یک نقطه ضعف ( از نظر من ) نه چندان مهم در بدنه های نیکن، وجود دکمه Mf/AF/C روی بدنه هست که خیلی وقتها ناخواسته ممکنه تغییر وضعیت پیدا کنه ولی در دوربینهای کانن، بخاطر اینکه موتور اوتوفوکوس از ابتدا داخل لنز جاسازی شده چنین دکمه ای روی بدنه وجود نداره. چیزی که نیکون هم به تدریج در حال انجام اونه.

    2- ولی شاید در برند کانن تعداد لنزهای بیشتری باشه که بتونن پتانسیل بالقوه بالای سیستم اوتوفوکوس بدنه را به فعلیت در بیارن.


    درود


    در این دو مورد چیزی که از فرمایش شما استنباط میشود ،این را میرساند که شما اشتباه میکنید. خصوصا در مورد در مورد دوم که فکر میکنم باید یک بررسی اساسی راجب به لنز های هر دو برند داشته باشید. و در آنصورت متوجه خواهید شد که، بند دوم مطلب شما چقدر میتواند از واقعیت دور باشد.

    اما بند اول ( که در آن به نظر من هم قید شده ) وجود دکمه ای که اصلا در مسیر دست قرار نداشته تا ناخواسته عوض شود ! خصوصا آنقدر هم سفت هست که اتفاقی در صورت برخوردی احتمالی عوض نگردد.( شاید مال شما غیر عادی باشد)

    اما آنچه مسلم است نمیتوان داشتن موتور فوکاس رو در روی بدنه نیکون که باعث میشه بتونید با همه لنز ها اتوفوکاس داشته باشید( حتی با لنز های قدیمی) را عیب دانست و بر عکس فقدان آن را حصن دانست.
    این کار کمپانی نیکون را هم که در روی چند بدنه Entry Level موتور فوکاس را برای ارزان تر شدن و رقابتی تر شدن حذف کرد را هم به عنوان یک سیاست کلی و یک طرح در حال اجرا فرض نکنید.

    این موضوع در تاپیک شایعات یا واقعیات مطرح شد بگذارید در همانجا بماند. اگر بر فرض ، این پیش بینی دوستان که نیکون میخواد موتور فوکاس رو از روی کل بدنه ها حذف کنه ، واقعا اجرا بشه . من اون رو یک عیب میدانم تا یک پیشرفت.( که نتیجه سود جویی بیشتر تولید کننده خواهد بود برای فروش موتور فوکاس به تعداد لنزهای تولید شده. در حالی که کسی به داشتن چندین موتور فوکاس روی تمام لنزهایش احتیاجی ندارد )


    با سپاس


    انوش

  7. #207
    كاربر فعال Behin Nazem آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2007
    نوشته ها
    547
    تشکر شده
    14636
    تشکر کرده
    7388

    پیش فرض پاسخ: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت

    البته زیاد هم نظر شخصی بنده نیست.
    Michel Richmann / luminous landscape :

    Autofocus Control Switch
    Nikons have a switch which controls whether the camera is in single shot, continuous, or manual focus modes, located on the front of the body to the left of the lens mount. On Canons this setting is performed with a modal button on the top panel along with turning the main control wheel.

    In my opinion the Nikon switch is an undesirable design, though it's been there since the earliest days of Nikon's autofocus cameras. It's a true mechanical switch, engaging the AF mechanism mechanically on older lenses that still use the in-body motor, which Canon never had. So while Canons don't need a mechanical switch, and Nikon's do because of their support of legacy lenses, I still have a problem with the design.

    That problem is that even though the switch is pretty stiff, at least a couple of times a day I find that I have accidentally moved it off its intended position, and there's one chance in three that this will be to Manual, in which case AF is disabled.

    I'm not alone in experiencing this problem, and many Nikon users shrug and say that they too are bugged by it. I can only suggest that Nikon find some way of designing an interlock so that accidental moving of this switch can't happen. (Maybe this will become like my bitching about Canon's lack of MLU. Year after year of begging with no response. Sound familiar?)

    کد:
    http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/nikon-d3-d300.shtml
    در هرحال برای من که مصرف کننده هستم و نه نماینده یا عامل فروش این شرکتها، منتقد بودن را بهتر از مبلغ بودن میدانم، چرا که شاید انتقاد در درازمدت باعث اصلاح نقاط ضعف هرچند کوچک و یا جبران خلاء های کوچک و بزرگ شود ولی مدح و تبلیغ چنین نیست.
    ویرایش توسط Behin Nazem : Sunday 31 January 2010 در ساعت 20:07
    Persian، A_Maddah، hamid_kh و 11 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    بهین ناظم رعایا
    www.prophotocom.com

  8. #208
    كاربر ويژه Persian آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2005
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    2,472
    تشکر شده
    10723
    تشکر کرده
    6066

    پیش فرض پاسخ: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت

    این مقاله ریچمن را مدتها پیش خوانده بودم اما دوباره خواندنش هم لذت بخش بود و فکر کنم جمله طلایی ان که با این تاپیک هم بی ارتباط نیست این است:
    Also, brand loyalty comes into play because no one likes admitting that they may have made an inappropriate buying decision.

    خواندن این مقاله را به همه دوستان توصیه میکنم
    و یکی دیگر از جملات ریچمن:

    A friend once said to me that Canons are the best cameras available designed by engineers, and that Nikons are the best cameras one can buy designed by photographers. There may well be some truth to this aphorism.
    Behin Nazem، LightBox و arash1988 تشکر می‌کنند.
    علیرضا غفاری
    لینک مقالات سایت
    "Travel is the graduate school of life" Joe McNally

  9. #209
    كاربر همراه arash1988 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2009
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    392
    تشکر شده
    1075
    تشکر کرده
    1119

    پیش فرض پاسخ: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت

    Also, brand loyalty comes into play because no one likes admitting that they may have made an inappropriate buying decision.
    و دقیقا به همین دلیل، به نظر من نظرخواهی از دوستانی مثل جناب ناظم الرعایا و جناب مهیار سیاسی بسیار مفید خواهد بود چرا که دوربین هایی از هر دو برند را تهیه کرده اند و به طور ممتد از آنها استفاده کرده اند.

    از جناب ناظم الرعایا خواسته شده بود نظرشان را بیان کنند، و ایشان هم لطف کردند و با توجه به تجربه شان که فکر میکنم کمتر کسی داشته باشد نظرشان را گفتند و به نظر من "اشتباه کردن" در چنین شرایطی معنای خاصی ندارد.

    At least a couple of times a day I find that I have accidentally moved it off its intended position.
    البته این را هم بگویم که از خواندن این جمله تعجب کردم. من خودم با D300 کار نکرده ام. در D90، سویچ تغییر وضعیت فعال بودن موتور اتوفوکوس دقیقا در همان جایی است که در D300 است و تاکنون در هیچ وضعیتی (حتی زمانی که در ویزور نگاه میکرده ام و همزمان میخواستم مثلا فوکوس را از روی لنز به حالت دستی ببرم) دست یا انگشتان دستم حتی نزدیک این سویچ نیز نبوده اند، چه برسد به آنکه به طور سهوی وضعیتش عوض شود.

    دلیل قرار دادن عکسها صرفا این است که بحث برای بازدید کنندگان جدید ملموس تر و مفید تر باشد.

    مکان سویچ در D90



    مکان سویچ در D300

    ویرایش توسط arash1988 : Sunday 31 January 2010 در ساعت 20:57 دلیل: غلط نوشتاری
    farhad44، Behin Nazem، ashkan 78 و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    آرش شاهکار

  10. #210
    كاربر همراه delagah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    373
    تشکر شده
    748
    تشکر کرده
    568

    پیش فرض پاسخ: كنون یا نیكون ... توهم یا واقعیت

    نقل قول نوشته اصلی توسط Behin Nazem نمایش پست ها
    سلام جناب قشقایی
    پوزش بابت تاخیر در پاسخ. نمیدونستم که اینجا مورد خطاب قرار گرفته ام.
    حقیقت اینه که واقعا در زمان عکاسی فراموش میکنم که آیا Nikon D300 در دستم هست یا اینکه Canon 7D ،چراکه ایندو واقعا به هم شبیه هستند. کمی جای قرار گرفتن دکمه ها متفاوته، شاید مختصری کانن در این زمینه بهتر باشه ولی تفاوتها در عمل خیلی کم و قابل اغماض هستند و بیشتر به عادت عکاس بستگی دارند تا تفاوت ساختاری.
    وقتی از هردو استفاده میکنم طبعا کمی سرعت عملم افت میکنه، بخاطر اینکه لحظاتی قاطی میکنم که برای تغییر مورد نظر کدام دکمه را باید فشار بدهم ولی به تنظیمات هرکدوم در کمتر از یک هفته میشه عادت کرد و فرقی نمیکنه که قبلا از کانن استفاده کرده باشید یا نیکن.

    تفاوت دیگری که در زمان عکاسی گاهی یادآوری میکنه که چه چیزی در دست شماست، صدای شاتره که در Nikon D300 قوی است و ارتعاش اون در دست هم کمی قابل احساسه ولی در Canon 7D خیلی خفیفتره و فقط با گوش قابل درکه .

    از لحاظ سیستم اوتوفوکوس هم فکر نمیکنم عملا تفاوتی بین ایندو باشه . هردو فوق العاده عالی هستند ولی شاید در برند کانن تعداد لنزهای بیشتری باشه که بتونن پتانسیل بالقوه بالای سیستم اوتوفوکوس بدنه را به فعلیت در بیارن.

    از لحاظ نرم افزاری و پردازش هم تفاوت محسوسی نمیبینم. چون من صرفا با فایلهای RAW و در ACR کار میکنم. بنظرمن نرم افزارهای پردازشگر هیچکدوم از این دو به کاملی ACR نیستند.

    تفاوت عمده بین ایندو زمانی هست که اونها رو کنار هم بگذارید و به اونها نگاه کنید. یکی از اونها به نظر من خیلی زیباتره.
    مزیت رزولوشن بیشتر 7D چقدر مورد استفاده قرار می گیره؟ آیا این تفاوت مسئله ای هست که هنگام عکاسی با این دو به چشمتون بیاد و براتون مهم بوده باشه؟

صفحه 21 از 80 نخستنخست ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 71 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •