حسین دهقان معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز پنجشنبه ۱۰ خرداد از نمایشگاه عکس خرمشهر، حماسه مقاومت، بازدید کرد. در این بازدید مجتبی آقایی دبیر نمایشگاه و تنی چند از عکاسان جنگ معاون رئیس جمهور را همراهی کردند.
حسین دهقان در گفت و گو با ستاد خبری نمایشگاه درباره دلایل حمایت بنیاد شهید از برپایی نمایشگاه عکس "خرمشهر، حماسه مقاومت" گفت: کمترین توقع نسل سوم از نسل اول انقلاب این است که ماحصل تلاش و کوشش ملت ایران در دوران دفاع مقدس و دفاع از استقلال این مرز و بوم در سالهای اول انقلاب تا پایان جنگ را به آنها منتقل کنند و مسلم است که نسل جدید از طریق زبان هنر بهتر می تواند با میراث انقلاب و دفاع مقدس آشنا شود.
وی در ادامه افزود: در همین راستا بنیاد شهید و امور ایثارگران خود را موظف می داند که تلاش بیشتری را در حوزه هنر دفاع مقدس به کار گیرد که برپایی نمایشگاه بزرگ "هنر ایثار" و نمایشگاه عکس "خرمشهر، حماسه مقاومت" از جمله آنهاست و ما قصد داریم به صورت برنامه ریزی شده و مدون توجه به هنر مقاومت را دنبال کنیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به این پرسش که آیا این حمایت ها از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران به صورت دائم در حوزه هنر مقاومت به ویژه عکس های دوران انقلاب و جنگ وجود خواهد داشت و یا مقطعی خواهد بود گفت: در نظر داریم بستری فراهم آید که هنرمندان و عکاسان بتوانند داشته های خود را ارائه کنند و به این منظور سعی می کنیم موانع را از پیش روی برداریم. نکته مهمی که به آن توجه خواهیم داشت این است که شرایطی را فراهم کنیم که در این شرایط بتوان تولید ایده کرد چرا که در غیر این صورت ماحصل کار تکرار مکررات خواهد بود.
دهقان ادامه داد: آنچه که امسال از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران در قالب نمایشگاه "هنر ایثار" که نمایشگاه عکس "خرمشهر، حماسه مقاومت" یکی از ۳ بخش آن است، انجام شد، حرکت و رویکرد جدید بنیاد در بیان مسایل و خاطرات دوران دفاع مقدس از زبان هنر است که امیدواریم این حرکت با استقبال هنرمندان و مردم روبرو شود.
وی تصریح کرد: بنیاد شهید به عنوان نهادی مسئول در زمینه آنچه از دوران دفاع مقدس به جا مانده و حفظ میراث آن دوران در زمینه حمایت از هنر مقاومت یک سوی قضیه است و در سوی دیگر هنرمندان و مخاطبان هستند که آنها نیز باید به شناخت و خواست کافی در زمینه ارایه و استقبال از این هنر برسند.
دهقان در پایان در خصوص اینکه آیا این گونه نمایشگاه ها به ایام مناسبت ها محدود خواهد شد یا خیر گفت: ابتدا باید در بررسی کارشناسانه مشخص شود که نمایشگاه های موضوعی در مناسبت ها بیشتر طرفدار دارد و یا نمایشگاه های دائمی و پس از مشخص شدن این امر برنامه ریزی دقیق تری داشت ضمن اینکه نمی توان از فرصت مغتنم ایام مناسبت ها برای برپایی نمایشگاه های هنری مرتبط صرف نظر کرد.