پنجمین جشن تصویر سال، شامگاه گذشته با حضور۵۵۰ نفر از هنرمندان در خانه هنرمندان ایران به کار خود پایان داد.
سیف‌الله صمدیان، دبیر این جشنواره، در مراسم اختتامیه پنجمین جشن تصویر سال گفت: در این دوره ۳۵۰ عکاس داشتیم با سه‌هزار عکس که بعضی از آن‌ها حذف شد. به گفته‌ مجید جوزانی، مدیرعامل خانه‌ هنرمندان ایران، فضای خانه‌ هنرمندان برای جشن سال آینده بزرگ‌تر خواهد شد تا روانشناسی چیدمان عکس‌ها و ریل نوری درست داشته باشیم.
صمدیان درباره‌ معرفی نسل پنجم گرافیک ایران در این جشن گفت: ۱۲۰ طراح جوان زیر ۳۰ سال را زیر نظر سه داور انتخاب کردیم که در نهایت ۱۲ نفر انتخاب شدند و آثارشان در گالری ممیز به نمایش درآمد. در کاریکاتور نیز با داوری کامبیز درمبخش، سیدمسعود شجاعی طباطبایی و مسعود مهرابی آثار هنرمندان جوان را بررسی و هشت نفر را انتخاب کردیم.
در این مراسم، بانک اقتصاد نوین نیز به ۲۸ هنرمند برگزیده‌ی این جشن، جایزه ۳۰۰ هزار تومانی داد. برگزیدگان بخش‌های مختلف حوزه‌ عکاسی عبارتند از: عکس مستند اجتماعی مهدی منعم، محمد خیرخواه و اشرف طباطبایی، عکس ورزشی فرامرز بردبار، زهره سلیمانی و مصطفی حق‌پور، عکاسی از هنرمندان علی زارع، حسن طاهری و میثم شاه بابایی، عکاسی خلاق مجید سعیدی و عباس علی‌پور، عکاسی خبری روح‌الله وحدتی، امیر پورمند و هادی تبریزی و عکس سفرهای استانی رئیس جمهور محسن سجادی، محمد فرنود و جواد مقیمی. همچنین در بخش گرافیک کامران علوی، مهرداد ذوالنور و مهدی مهدیان، در بخش کاریکاتور توکا نیستانی، هادی زارعی‌مقدم و کامبیز درمبخش و در بخش سینما شهرام مکری، سارا سیادت‌نژاد، داود رحمتی، امید بنکدار و کیوان علیمحمدی به عنوان برگزیده اعلام شدند و جایزه ۳۰۰ هزار تومانی خود را دریافت کردند.
در حاشیه‌ این مراسم، عکاسان، گرافیست‌ها و فیلم‌سازان در فضای بیرونی خانه هنرمندان عکس یادگاری گرفتند.