adim.jpg

نمایشگاه «گفت‌و‌گوی عکس و شعر» با حضور کورش ادیم، مجید کورنگ بهشتی، ابراهیم صافی، رومین محتشم و مهدی مقیم‌نژاد از ۱۴ دی در گالری هفت‌هنر برپا می‌گردد.
این نمایشگاه با هدف برقراری ارتباط تعاملی بین هنرهای تجسمی و ادبیات برگزار می‌شود که در کنار نمایش ۳۵ عکس در ابعاد مختلف، تعدادی فیلم نیز پخش می‌گردد. علاوه بر این برنامه‌ها همچنین، جلسات نقد و گفت‌و‌گو بین شاعران برجسته و عکاسان هم برپا می‌شود. کوروش ادیم مسئول هیئت برگزاری نمایشگاه «گفت‌و‌گوی عکس و شعر» در این باره توضیح داد: ایده‌ این نمایشگاه دوسال قبل به ذهن من رسید اما تا امروز انجام آن میسر نبود. این نمایشگاه سرآغاز حرکتی‌ست که در ارتباط عکاسان با شاعران اتفاق خواهد افتاد. با توجه به اینکه ایران بزرگان بسیاری در شعر داشته، مثل مولانا، حافظ و تعداد زیادی که فرهنگ‌ساز و تاریخ‌ساز بوده‌اند؛ تصمیم گرفتم که با توجه و تکیه بر این بزرگان و با استفاده از فضای شاعرانه عکاسی ایران را ارتقا داده و به دنیا معرفی کنیم. قصد دارم در سال ۸۷ این نمایشگاه را به صورت ملی و بزرگتر دایر کنم.
او در باره انتخاب شاعران و عکاسان در این نمایشگاه گفت: من به عنوان مسئول و طراح ایده نمایشگاه «گفت‌و‌گوی عکس و شعر»، از عکاسان برجسته و با تجربه‌ای که در این نمایشگاه هستند دعوت کردم تا عکس‌هایی‌شان را که فضایی شاعرانه دارند در معرض دید علاقه‌مندان قرار بدهند. اینکه چرا شعر را انتخاب کردم به این خاطر است که علاقه‌ بسیار زیادی به شعر دارم و حتا در این حوزه فعالیت هم کرده‌ام. فکر می‌کنم که این فضا برای عکاسان بسیار الهام‌بخش است. در ده روزی که این برنامه برپا خواهد بود شاعران بسیاری حضور خواهند داشت مثل آقایان شمس لنگرودی، حافظ موسوی و … و تعدادی از شعرای نسل جوان نیز در این محفل ادبی-هنری شرکت خواهند داشت.
نمایشگاه «گفت‌و‌گوی عکس و شعر» با برنامه‌هایی که شرح داده شد، تا ۲۴ دی در گالری هفت‌هنر برپا خواهد بود و همزمان با برپایی آن، کاتالوگی از عکس‌های حاضر در نمایشگاه نیز به چاپ خواهد رسید.

گالری هفت‌هنر: تهران، یوسف آباد، خیابان اسدآبادی، خیابان ۵۶، شماره ۸