مجید سعیدی عکاس ایرانی آژانس گتی ایمیجز به عنوان برگزیده رتبه دوم مسابقه عکس سال ۲۰۱۰ یونیسف انتخاب شد.

   مجموعه مجید سعیدی در مورد زندگی پسر هشت ساله‌ای بنام اکرم است که همراه با خانواده‌اش بخاطر شرایط جنگ از افغانستان خارج شده و به پیشاور پاکستان رفته است. او که همراه با خانواده‌اش در پاکستان به جمع آوری زباله مشغول شده، در حین جمع‌آوری زباله بر اثر انفجار ناشی از برق گرفتگی دستانش را از دست داده است.

   عکس برگزیده مجید سعیدی که جایزه دوم مسابقه بهترین عکس جهان در سال ۲۰۱۰ به انتخاب سازمان حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسیف) را برنده شد، خواهر شش ساله‌ اکرم به نام مینا را نشان می‌دهد که همراه با دوستش با دست مصنوعی برادرش بازی می‌کنند.

  هر ساله سازمان بین‌المللی یونسیف "جایزه عکس سال یونیسف" را به عکس‌ها و مجموعه‌هایی که به بهترین شکل ممکن شخصیت و شرایط زندگی کودکان جهان را به شکل برجسته‌ای نمایش می‌دهد، اعطا می‌‌کند.این جایزه یکی از معتبرترین جایزه‌های تخصصی عکس محسوب می‌شود که هر ساله از میان تصاویر بهترین عکاسان جهان انتخاب می‌شود.

   جایزه عکس سال یونیسف  دسامبر امسال  در برلین اعطا می‌شود و امسال "اد کاشی" از آژانس VII، "مجید سعیدی" از آژانس گتی ایمیجز و "جی‌ام‌بی آکاش" از آژانس پانوس عکاسان  به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند و از هفت عکاس دیگر نیز تقدیر شد.