91106_1

شماره دوم ماهنامه گیتانما در ۱۴۰ صفحه مصور رنگی منتشر شد.
ماهنامه گیتانما نسخهٔ فارسی مجله شناخته شدهٔ نشنال جئوگرافیک است که تا کنون دو شماره از آن به چاپ رسیده است.
بابک نیک خواه بهرامی، سردبیر گیتانما، در مصاحبه با ایسنا گفته است که ماهنامه گیتانما با کسب مجوز از وزارت ارشاد در مرحله نخست و سپس کسب اجازه از ماهنامه نشنال جئوگرافیک در واشنگتن آغاز به کار کرده است.
وی اشاره کرد که بومی سازی این ماهنامه طی شش ماه آینده در دستور کار خواهد بود.. ضمن اینکه در حال حاضر درهر شماره مطالبی در رابطه با ایران به چاپ می‌رسد. در شماره نخست، مطلبی درباره یوز ایرانی، و نیز تصویری از کویر لوت ایران منتشر شد.
همچنین در صفحه اخبار وبسایت مجله نشنال جئوگرافیک خبر انتشار نسخه فارسی مجله اعلام شده است. در این خبر امده است که برای نخستین بار نسخهٔ فارسی شده این مجله در ایران منتشر می‌شود.
تری آدامسون، معاون اجرایی بنیاد نشنال جئوگرافیک ضمن اعلام این خبر می‌افزاید: این باعث افتخار ماست که به خوانندگان ایرانی مجله‌ای پیشنهاد می‌کنیم که به زبان خودشان با آن‌ها سخن می‌گوید. نسخه فارسی به ایرانیان مجله‌ای با تصاویر، محتوا و ویژگی‌هایی هم راستای اهداف اموزشی و علمی ما ارائه می‌کند. امیدواریم با انتشار آن در هر ماه به شمار مخاطبان ما افزوده شود و نیز شاهد تکرار موفقیتی باشیم که در انتشار مجله یه دیگر زبان‌ها داشتیم.
در ادامه آمده است که مجله نشنال جئوگرافیک طی قریب به ۱۲۵ سال، در حال حاضر هر ماه شصت میلیون خواننده در سرتاسر جهان دارد و علاوه بر نسخه انگلیسی به ۳۷ زبان از جمله ژاپنی، اسپانیایی، یونانی، عبری، نروژی، سوئدی، آلمانی، دانمارکی، چینی، لهستانی و… منتشر می‌شود.

این نشریه معتبر بین‌المللی به دلیل عکس‌های متمایزش همیشه مورد توجه عکاسان در سراسر دنیا بوده است.
مجله گیتانما را می‌توانید هر ماه از فروشگاه محصولات فرهنگی و آموزشی سایت عکاسی و یا کتابفروشی‌ها و دکه‌های مطبوعاتی معتبر به قیمت ۱۵هزار تومان خریداری کنید.