عادل پازیار، عکاس مستند و خبری ایرانی، موفق به کسب یک مدال نقرهٔ یکی از گرایش‌های موضوعی دهمین دورهٔ مسابقهٔ بین‌المللی عکس خبری چین (CIPPC) شد. 

      امسال بیش از ۳۰ هزار عکس از حدود ۳ هزار عکاس از ۶۰ کشور جهان برای شرکت در این مسابقه ارسال شده بود که نهایتا هیات داوران ۱۳ نفرهٔ این دوره در پکن تشکیل جلسه داد و عکاسان منتخب ۷۳ جایزه و عنوان شایستهٔ تقدیر مختلف را در قالب ۸ گرایش موضوعی در دو بخش تک عکس و مجموعه عکس اعلام کرد.  

930129_3
عکس: عادل پازیار

     در این میان عادل پازیار با مجموعه عکسی به نام «همچون یک ماهی» از زندگی یک پسربچهٔ معلول شناگر موفق به دریافت مدال نقره در بخش مجموعه عکس گرایش موضوعی «ورزشی» شد. در این مجموعه تلاش و زندگی روزانهٔ پسری نه ساله به تصویر کشیده می‌شود که از ناحیهٔ دو پا و یک دست دچار ناتوانی جسمی است ولی با این وجود موفق شده پس از یک دورهٔ آموزشی چهار ماهه به موفقیت‌هایی در زمینهٔ شنای کرال سینه و کرال پشت دست یابد. 

930129_5
عکس: Kevin Frayer

     جایزهٔ اصلی دهمین دورهٔ این جایزهٔ فتوژورنالیستی با عنوان «عکس سال» برای تک عکسی به نام «توفان هایان» نصیب کوین فرایر، عکاس ۴۱ سالهٔ کانادایی، شد. علاوه بر تندیس مسابقه، لوح افتخار و هزینهٔ سفر به چین برای شرکت در مراسم پایانی، مبلغ ۱۰۰ هزار یوان (حدود ۱۶ هزار دلار) به این عکاس کانادایی اهدا خواهد شد. این عکس زنی را نشان می‌دهد که در میان ویرانه‌های خانه‌اش که توسط توفان مهلک هایان ویران شده است خوابیده است. این توفان استوایی پاییز ۹۲ موجب مرگ بیش از ۱۰ هزار نفر در فیلیپین شد و ویرانی‌های گسترده‌ای در بخش‌هایی از آن کشور به جای گذاشت. 

     مسابقهٔ بین‌المللی عکس خبری چین از سال ۲۰۰۵ تاکنون توسط انجمن عکاسان خبری چین هر سال به عنوان محلی برای بازتاب حقایقی از دنیای سیاست، اقتصاد و فرهنگ زندگی روزمره مردم سراسر جهان برپا می‌شود. گفتنی‌ست پیش از این مجموعه عکسی از مجید سعیدی یکی از مدال‌های طلای نهمین دوره و مجموعه عکس دیگری از او به همراه مجموعه‌ای از حسین فاطمی و تک عکسی از بهروز مهری موفق به کسب سه مدال طلا از هفتمین دورهٔ همین مسابقهٔ بین‌المللی فتوژورنالیستی شده بودند.