عکس: مجتبی آقایی 

   
    چندی پیش هنگامه گلستان، همسر زنده‌یاد کاوه گلستان، طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایسنا نسبت به استفادهٔ بدون رضایت و اطلاع او از عکس‌های انقلاب همسرش در نمایشگاه فرهنگستان هنر که با مسئولیت محمد فرنود برگزار شده بود، گلایه کرد. 

    اکنون محمد فرنود در توضیح کوتاهی به خبرگزاری ایسنا از عملکرد خود در این قضیه دفاع کرده است. خبرگزاری ایسنا در بخشی از این توضیح می‌نویسد: «[محمد فرنود] اسنادی را به رؤیت رساند که در میان آن‌ها از طرف هنگامه و مهرک گلستان اختیار تام و وکالت داده شده بود که می‌تواند عکس‌های انقلاب اسلامی ایران را در نمایشگاه‌ها و یا چاپ کتاب، به طور جداگانه مورد استفاده قرار دهد. 

     او همچنین توضیح داد که این عکس‌ها از طرف شخص کاوه در دههٔ ۷۰ در یک پروژهٔ مشترک در اختیار او قرار داده شده است و از هنگامه گلستان عکسی دریافت نکرده است و اجازهٔ کتبی نیز گرفته و اخلاق حرفه‌ای را رعایت کرده است.» 

     محمد فرنود در پایان این توضیح تاکید می‌کند: «از آنجایی که خانم گلستان نامه‌ای به کاووس صادقلو، رییس انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ایران دادند، که خود کاوه و من نیز از هیئت مؤسسان آن هستیم، بهتر است در آن‌جا مطالب شنیده شود تا احقاق حق شده و حرمت همه چیز رعایت شود.»