Image © Newsha Tavakolian 

 
  نیوشا توکلیان، عکاس ایرانی، که پیش از این طی یادداشتی اعلام کرده بود جایزهٔ ۵۰ هزار یورویی CARMIGNAC GESTION فرانسه را پس می‌دهد، با انتشار یادداشتی دیگر از تصمیمش به پذیرش جایزه خبر داده است. 

   بر اساس یادداشتی که نیوشا توکلیان ۷ مهرماه ۹۳ روی فیسبوکش منتشر کرده است، بنابر تصمیم بنیاد برگزارکنندهٔ جایزه و به ویژه رئیس آن مبنی بر عدم دخالت در نحوهٔ ارائهٔ مجموعهٔ این عکاس ایرانی و فراهم شدن شرایطی، که نیوشا توکلیان آزادی‌ خود به عنوان یک هنرمند می‌خواند، او هم تصمیم به پذیرش این جایزه گرفت. 

   ظاهرا طی جلسه‌ای که هیات داوران و مسئولین بنیاد CARMIGNAC دوشنبه ۳۱ شهریورماه سال جاری در این خصوص برگزار کرده‌اند شرایط جدیدی برای ارائهٔ عکس‌ها، انتشار کتاب و برگزاری نمایشگاه مطرح شده که مورد قبول نیوشا توکلیان قرار گرفته و رضایت او را برای ادامهٔ همکاری با بنیاد برای برگزاری نمایشگاه‌ها و چاپ کتاب جلب کرده است. 

   طبق توافقات این جلسه قرار شده است که ریاست این بنیاد دخالتی در نحوهٔ نمایش آثار نداشته باشد و دو تن از اعضای هیات داوران مسئولیت کیوریتوری آثار خانم توکلیان برای نمایشگاه‌ها و همچنین چاپ کتاب را انجام دهند. ظاهرا حتی قرار شده است که از سال‌های آینده رئیس هیات داوران مسئولیت کیوریتوری نمایشگاه و کتاب مربوط به آثار فرد برگزیده را برعهده بگیرد. 

  این دو عضو هیات داوران آناهیتا قبائیان (رئیس هیات داوران این جایزه و مدیر گالری راه ابریشم در تهران) به همراه Sam Stourdzé (از اعضای هیات داوران امسال و رئیس جشنواره فرانسوی Les Rencontres d’Arles) هستند. خانم قبائیان پیش از این در مصاحبه‌ای از تصمیم نیوشا توکلیان حمایت کرده بود. 
 

   نیوشا توکلیان در گفت‌وگوهایی با رسانه‌ها پس از تصمیم تازهٔ بنیاد CARMIGNAC از حمایت‌ها و پیام‌های عکاسان مختلف در پشتیبانی از تصمیمش قدردانی کرده و تاکید کرده که با اعمال این تغییرات از سوی بنیاد فرانسوی، اکنون بیش از گذشته آیندهٔ خوبی برای این جایزه متصور است. 
 
   دست‌اندرکاران مسابقه پیش از این اعلام کرده بودند که این مجموعه عکس از ۱۶ آبان‌ماه ۹۳ به مدت یک ماه به میزبانی The Chapelle des Beaux-Arts در پاریس به نمایش درخواهد آمد و پس از آن در قالب سه نمایشگاه دیگر در لندن، فرانکفورت و میلان هم به معرض بازدید عموم گذاشته خواهد شد. همچنین کتابی شامل عکس‌های این مجموعه به چاپ خواهد رسید. 

   گفتنی‌ست همچنان هیچ اطلاعیه یا خبری در خصوص پس دادن جایزه، یا قبول دوبارهٔ آن بر روی وبسایت بنیاد Carmignac منتشر نشده و صفحهٔ مربوط به مجموعهٔ نیوشا توکلیان هم کماکان دست‌نخورده باقی مانده است. 
 
   بر روی بخش اخبار این وبسایت، مصاحبهٔ NATHALIE GALLON با آناهیتا قبائیان دربارهٔ مجموعه عکس نیوشا توکلیان به چشم می‌خورد که مربوط به اواسط تیرماه ۹۳ است.