900512_1.jpg

از چهاردهم تا بیست و ششم مرداد ۱۳۹۰ نمایشگاه سیزده هنرمند بین المللی در تهران به انتخاب امیرعلی قاسمی با عنوان «جعبه تقسیم» در سه گالری افتتاح می‌شود.
آنکه شوتلر، امانو ئله رودو، ماتئو رووسکیاتو، یومنا چالا، جانو غوصی، سدریک بامفورد، ولفرام هان، فدریکه برات، گیزا شرامل، ملانی شلخ‌تر، جم کایا، جونیشیرو ایشی و نیکولاس وایز هنرمندان حاضر در این نمایشگاه‌ها هستند.
امیرعلی قاسمی درباره این نمایشگاه می‌گوید:
«جعبه تقسیم را که باز می‌کنید – اگر برقکار شما خیلی هم خوش سیلقه و اهل نظم نباشد – امکان دارد به ملقمه‌ای از سیم‌ها، مدار‌ها و صفحات الکترونیکی برخورد کنید و بدون آنکه بلا فاصله از آن سر در بیاورید، فیوز‌هایی را خواهید دید و کلید‌هایی برای روشن خاموش کردن کل یا بخشی مجموعه. احتمالا امتحان کردن یکی دو تاشان، ما را در تاریکی مطلق بگذارد، چرا که ممکن است، مربوط به چراغ بالای سرمان باشد. آنچه در وهله اول به چشم می‌آید، تمرکز حامل‌های انرژی است که هر یک به سویی می‌روند، شاید بسیار دور، کیلومتر‌ها دور از یکدیگر… اما هر چه که هست حتما از این محدوده گذشته‌اند، حد‌اقل، می‌شود برشی از وضعیت اکنون را مشاهده کرد، بدون آنکه ربطی مستقیم به جعبه تقسیم‌های دیگر داشته باشد. آنچه ممکن به تشریح این وضعیت کمک کند آن است که ما اکنون درپوش جعبه تقسیم را در تهران بر‌داشته‌ایم و در حال نگاه کردن به آن هستیم.

سیزده هنرمندی که در این تجربه مستقل جای گرفته‌اند، هر یک تجربیاتی منحصر به فرد دارند، از شاعری گرفته تا فیلمسازی تا تدریس کیک بوکسینگ و از نجاری تا گرافیک، اجرا و چیدمان صدا. این بار در تهران سعی بر آن بوده تا آنچه منتقل می‌شود صرفا «بریدن» و «چسباندن» نباشد. کنجکاوی را تحریک کند ضمن آنکه عجیب و غریب نباشد. اکثر آثار این مجموعه برای بار نخست است که به نمایش در می‌آیند و یا اختصاصا برای این نمایشگاه ساخته شده‌اند. انتخاب دو گالری حرفه‌ای و متفاوت و یک فضای تجربی با هدف نمایش آثار به این منظور صورت گرفته است.»


گالری محسن
تهران، خیابان ظفر شرقی، کوچه ناجی، خیابان فرزان، خیابان نوربخش، بلوار می‌نای شرقی، پلاک ۴۲
تلفن: ۲۲۲۵۵۳۵۴
گشایش: جمعه چهاردهم مرداد ماه ۱۳۹۰ ساعت ۴ تا ۸ شب
بازدید روزانه: ۴-۸ شب
گالری محسن پنجشنبه‌ها تعطیل است.

نگارخانه آتبین
تهران، خیابان ولی عصر، جنوب چهارراه پارک وی، انتهای کوچه تورج، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲
تلفن: ۲۶۲۱۰۳۹۵
گشایش: جمعه چهاردهم مرداد ماه ۱۳۹۰ ساعت ۵ تا ۹ شب
بازدید روزانه: ۵-۹ شب

پروژه‌های پارکینگ
شهرک غرب، بلوار دادمان، نرسیده به پل یادگار خیابان میلاد، میلاد چهار پلاک یک
تلفن: ۸۸۵۷۹۷۲۶
گشایش: جمعه چهاردهم مرداد ماه ۱۳۹۰ ساعت ۳ تا ۷ شب
بازدید: با وقت قبلی