دانشگاه Silpakorn واقع در حومه‌ی بانکوک امسال با همکاری انجمن سلطنتی عکاسی تایلند اقدام به برگزاری هشتمین دوره‌ی مسابقه‌ی بین‌المللی عکس خود کرده است. شرایط شرکت در این مسابقه‌ی بین‌المللی عکاسی به این شرح است:

– شرکت  در این مسابقه برای تمام عکاسان از سراسر جهان آزاد است.
– موضوع مسابقه‌ی امسال «آب» تعیین شده است. در تعریف «آب» آمده است: «آب ماده‌ای است که بیشتر مساحت سطح زمین را می‌پوشاند و به صورت‌های مختلفی چون مایع، جامد و گاز وجود دارد. روی کره‌ی زمین آب در مکان‌ها و شرایط مختلفی چون دریاها، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، کانال‌ها، تالاب‌ها، یخچال‌های طبیعی و … یافت می‌شود. تمام موجودات زنده‌ی روی زمین مانند انسان‌ها، گیاهان و جانوران برای ادامه‌ی حیات به آب نیاز دارند. از منابع آبی حتی برای حمل و نقل دریایی و آبی هم استفاده می‌شود. بدون آب تمدن‌ها و فرهنگ‌های بشری هم شکل نمی‌گرفت؛ در طول تاریخ همیشه تمدن‌های بزرگ نزدیک به منابع بزرگ آبی پا می‌گرفتند.
– هر عکاس می‌تواند با حداقل ۲ و حداکثر ۴ تک عکس با موضوع تعیین شده در این مسابقه شرکت کند.
– عکس‌های سیاه و سفید و رنگی که به صورت آنالوگ یا دیجیتال تهیه شده باشند امکان شرکت در این مسابقه را دارند.
– خلاقیت در نگاه به موضوع «آب» مهم‌ترین اولویت هیات داوران در انتخاب آثار نهایی خواهد بود. عکس‌هایی که با نگاهی تازه و خلاق به این موضوع نگاه کنند در اولویت خواهند بود.
– تکنیک خلق اثر آزاد است و هیچ محدودیتی وجود ندارد و تنها اصل اثر باید متعلق به عکاس باشد.
– در صورت برنده شدن هر عکس و دریافت جایزه، آن عکس به مالکیت دانشگاه Silpakorn درخواهد آمد و دانشگاه مجاز است با ذکر نام عکاس از آن در آینده استفاده کند.
– عکس‌های ارسالی باید هم به صورت چاپی بر روی کاغذ عکاسی و هم بر روی لوح فشرده ارسال شوند. سایز عکس‌های چاپی باید حداقل حدود ۴۰ در ۵۰ سانتیمتر و حداکثر ۴۰ در ۶۰ سانتیمتر باشد. فایل دیجیتالی عکس‌های ارسالی هم باید با کیفیت بالا و قابل چاپ در اندازه‌ی بزرگ بر روی CD یا DVD همراه عکس‌های چاپی ارسال شوند.
– عکس‌های ارسالی باید پیش از این در هیچ مسابقه یا نمایشگاهی به نمایش درنیامده باشند و در هیچ رقابتی هم برنده‌ی جایزه نشده باشند.
– تکمیل و ارسال فرم در نظر گرفته شده برای این مسابقه همراه عکس‌ها (به زبان انگلیسی) الزامی می‌باشد. این فرم را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.
– عکس‌ها و لوح فشرده‌های ارسالی که در مسابقه پذیرفته نشوند بازگردانده نمی‌شوند و با نام عکاس در آرشیو دانشگاه بایگانی خواهند شد.
– دانشگاه Silpakorn اجازه دارد هر یک از عکس‌های ارسالی را که مناسب بداند برای استفاده در کتاب، بروشور، کارت دعوت، پوستر و تولیدات انتشاراتی خود استفاده کند.
– متن کامل شرایط شرکت را می‌توانید اینجا بخوانید.
– عکس‌ها و فرم شرکت را طوری ارسال کنید که در فاصله‌ی روزهای ۱۲ بهمن تا ۱۹ بهمن به دبیرخانه‌ی مسابقه برسند. عکس‌هایی که پس از این تاریخ ارسال شوند پذیرفته نمی‌شوند.
– داوری این مسابقه روز ۴ اسفندماه برگزار خواهد شد و نتایج آن از روز ۱۵ اسفند بر روی وب‌سایت مسابقه قابل مشاهده است.
– نمایشگاهی از عکس‌های برگزیده و منتخب از ۷ تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۱ در محل گالری هنر دانشگاه Silpakorn در بانکوک برگزار خواهد شد.
– عکس‌ها، لوح فشرده و فرم شرکت در جشنواره را به این آدرس ارسال کنید:

Public Relations Office
Office of the President, Silpakorn University
۲۲ Borommarachachonni Road, Talingchan district
Bangkok 10170 THAILAND

– جایزه‌ی نفر اول مسابقه مدال ویژه، لوح سپاس و معادل ۲۵۰۰ دلار وجه نقد تعیین شده است. به نفرات دوم و سوم هم به ترتیب مدال ویژه، لوح سپاس، معادل ۷۸۰ دلار وجه نقد و مدال ویژه، لوح سپاس و معادل ۱۶۰ دلار وجه نقد اهدا خواهد شد.