910304_1

معمولا انتخاب یک دوربین دیجیتال مناسب، به‌خاطر انبوه مدل‌ها و مارک‌‌های مختلف موجود در بازار و تنوع فراوان در مشخصات فنی دوربین‌ها، خریدار را دچار سردرگمی‌ می‌‌کند.  خریداران به‌ خاطر عدم اطلاع کافی از نکاتی که باید در انتخاب دوربین مناسب خود در نظر داشته باشند، اغلب با معرفی و توصیه فروشندگان یا دوستان خود خرید می‌کنند که در بسیاری از موارد، مطابق نیاز و سلیقه آن‌ها نیست.سایت عکاسی با توجه به این نکته مهم درس آنلاین «راهنمای انتخاب و خرید دوربین دیجیتال» را ارایه می‌کند.


در این درس سعی شده با زبانی ساده و بسیار مختصر اما جامع، مهم‌ترین اطلاعاتی را که برای خرید یک دوربین لازم دارید، در اختیار شما قرار دهد. یک دوربین برای گرفتن عکس‌های خوب، به چیزی بیش از مگاپیکسل‌‌های زیاد نیاز دارد. برای داشتن انتخابی درست، به ویژگی‌‌های مهم دیگری نیز باید توجه کنید. مثلا اندازه و وزن دوربین بسیار مهم است، یک دوربین بزرگ و سنگین، ممکن است به‌ جای این که همیشه یا در مسافرت، در کیف یا جیب، همراه شما باشد، بیش‌تر اوقات در کمد خاک بخورد. دوربینی که هیچ کنترل دستی ندارد، ممکن است عکس‌‌های زیبایی در نور مناسب روز بگیرد، اما در بیش‌تر موقعیت‌ها که نور ایده‌آل نیست، عکس‌های بد و غیر قابل قبولی خواهد گرفت. بنابر این در انتخاب یک دوربین دیجیتال مناسب که بتواند جوابگوی توقع و نیاز شما باشد، باید به مشخصات دیگری به غیر از رزولوشن نیز توجه شود.

در این دوره، ابتدا بسیار مختصر دوربین دیجیتال را خواهیم شناخت و مشخصات مهمی را که هنگام انتخاب باید مدنظر قرار گیرند، معرفی خواهیم کرد. سپس با توجه به کاربرد‌های مختلف، نکات مهمی را که هنگام خرید باید به آنها توجه شود مرور می‌کنیم. امیدواریم این دوره، در شناخت اولیه و انتخاب آگاهانه و موفقیت‌آمیز یک دوربین دیجیتال مناسب به شما کمک کند.