بعدازظهر شنبه ۲۵ آبان‌ماه ۹۲ نشستی با عنوان «عکاسی برای مطبوعات» با حضور گائتانو دی‌فیلیپو، عکاس مستند و مدرس ایتالیایی توسط انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران برگزار می‌شود. 

    طبق اعلام روابط عمومی این انجمن، گائتانو دی‌فیلیپو، عکاس و خبرنگار مستند ۴۹ سالهٔ ایتالیایی،  از سال ۱۹۸۹ تاکنون مشغول عکاسی بوده است. وی تا سال ۲۰۰۰ سابقهٔ همکاری با چندین آژانس‌ عکس و روزنامه‌های ایتالیایی و دیگر کشورهای جهان را داشته که از جملهٔ آنها می‌توان به تایم، نیوزویک، ایل‌مانیفستو، کوریه‌ره دلاسرا و نیویورک تایمز اشاره کرد. 

   دی‌فیلیپو در سال ۲۰۰۱ عکاسی را برای مدتی ترک و به عنوان خبرنگار و کارمند مطبوعاتی در ادارهٔ مددکاران اجتماعی ایتالیا مشغول به کار شد و به مدت ۸ سال در این سمت کار کرد ولی دوباره در سال ۲۰۰۹ به عکاسی حرفه‌ای مستند و خبری بازگشت و از آن زمان پروژه‌های مختلفی را به پایان رسانده که بیشترشان مربوط به انسان‌شناسی فرهنگی و قوم‌نگاری هستند. 

 وی در حال حاضر مدرس رسمی عکاسی مستند در یکی از مهم‌ترین موسسات آموزشی رسانه و عکاسی در ایتالیا با نام ISFCI است و همچنین در انجمن لابراتوارهای عکاسی ایتالیا و چندین مدرسهٔ دیگر مشغول به تدریس و فعالیت در زمینهٔ عکاسی است. 

   گفتنی‌ست شرکت کلیهٔ عکاسان و علاقه‌مندان در این نشست که شنبه ۲۵ آبان‌ماه ۹۲ از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در خانهٔ هنرمندان ایران واقع در خیابان طالقانی، بعد از ایرانشهر، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر برگزار خواهد شد، آزاد و رایگان است.