اجزای عکاسی گوشی‌های هوشمند در سال‌های گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است، اما فقدان زوم اپتیکی در این دستگاه‌ها یک ضعف عمده نسبت به دوربین‌های فشرده به حساب می‌آید. سال گذشته سامسونگ سعی کرد این فاصله را با گوشی Galaxy S4 Zoom پر کند، اما این گوشی از دوقلوی خودش S4 سنگین تر و حجیم‌تر شد و با استقبال زیادی مواجه نشد.

     اکنون سامسونگ سعی کرده این مدل ترکیبی را برای مشتریان جذاب‌تر کند و دومین نسل سری گالکسی زوم به نام Galaxy K Zoom را معرفی کرده است. این مدل جدید دارای بدنه‌ای نازک‌تر از S4 Zoom است (۱۸ در مقابل ۲۸ م.م.) و بیشتر اجزای آن ارتقا یافته است. صفحه نمایش Super AMOLED از اندازه ۴.۳ اینچ به ۴.۸ اینچ بزرگ شده و این گوشی را به گوشی‌های رده اول بازار که اغلب صفحه ۵ اینچی دارند نزدیک کرده است. هر چند رزولوشن ۷۲۰P این گوشی توان رقابت با صفحه ۱۰۸۰ پیکسلی S5 یا HTC one M8 یا Z2 سونی را ندارد.

image003

      روی این گوشی اندروید ۴.۴ با پردازنده Exynos 5 Hexa SoC با شش هسته CPU و ۲ گیگابایت رم همراه شده است. حافظه داخلی تنها ۸ گیگابایت است، اما می‌توان با حافظه MicroSD حافظه را افزایش داد. بلوتوث ۴.۰، LTE، Wi-Fi و NFC از امکانات دیگر این گوشی است و دارای باتری ۲۴۳۰ mAh است.

        روی ماژول دوربین، مهمترین تغییر افزایش تعداد پیکسل‌ها است. سنسور تصویر ۱/۲.۳-inch BSI CMOS دارای رزولوشن ۲۰.۷ MP  است. لنز زوم ۱۰X این گوشی دارای فاصله کانونی معادل ۲۴-۲۴۰mm و حداکثر دیافراگم f3.1-6.3 بوده و همراه با لرزشگیر اپتیکی ارایه می‌شود. همچنین این گوشی دارای فلاش زنون و دوربین جلوی ۲ مگاپیکسلی برای خودنگاره‌های احتمالی است.

image002

مشخصات کلیدی عکاسی / فیلمبرداری
–    سنسور تصویر ۲۰.۷MP 1/2.3-inch BSI CMOS
–    لنز زوم ۱۰X با فاصله کانونی معادل ۲۴-۲۴۰mm
–    دیافراگم F3.1-6.3
–    فلاش زنون
–    دوربین جلوی ۲MP
–    ویدئو ۱۰۸۰p

 


سایر مشخصات
–    یک پردازنده چهار هسته‌ای ۱.۳GHz و یک پردازنده دو هسته‌ای ۱.۷GHz
–    اندروید ۴.۴
–    نمایشگر سوپر AMOLED سایز ۴.۸-inch 720p
–    حافظه رم ۲GB
–    حافظه داخلی ۸GB
–    microSD
–    باتری ۲,۴۳۰ mAh