علیرضا کریمی صارمی که چندی پیش از سوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان به عنوان مدیرعکس انجمن سینمای جوانان (آژانس عکس ایران) منصوب شد، در مورد حضور دوباره‌اش در انجمن سینمای جوانان و همچنین پیشینه آژانس عکس ایران توضیحاتی داده است.

     وی در گفتگو با روابط عمومی انجمن سینمای جوان درباره این آژانس می‌گوید: «بحث اصلی در بدو تاسیس آژانس عکس ایران در سال ۱۳۷۷ این بود که بر اساس پیشنهاد مدیریت وقت انجمن، مرکزی خارج از سیستم آموزشی انجمن سینمای جوانان به فعالیت حرفه‌ای عکاسی بپردازد.»

     او در ادامه افزود: «در آن زمان برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت و طرحی مبنی بر راه‌اندازی بانک عکس ایران پیشنهاد کردیم. جای بانک عکس در ایران خالی بود. هدف ما این بود که این بانک عکس، فعالیت‌های نمایشگاهی و نمایشگاه‌های تخصصی در داخل و خارج از کشور داشته باشد. با توجه به اینکه همیشه آرزوی خود من بود که برای عکاسی جایگاهی ویژه ایجاد کنیم و در ایران یک آژانس عکس داشته باشیم که هم کار حرفه‌ای در زمینه عکاسی کنیم و هم آثار عکاسان را بفروشیم.»

    کریمی صارمی گفت: «مدتی تحت عنوان بانک عکس ایران فعالیت کردیم و در ادامه با طراحی و ایجاد وب سایت تبدیل به آژانس عکس ایران شد. آژانس عکس ایران بسیار مورد توجه جامعه عکاسی قرار گرفت و تلاش می‌کرد جای خالی فعالیت‌های بین‌المللی را پر کند، با مراکز بین‌المللی بزرگ در سراسر جهان ارتباط برقرار کرد و خودش را معرفی کرد. این آژانس عکس برای جامعه عکاسی جذابیت زیادی داشت، زیرا عکاسان می‌توانستند بدون هیچ هزینه‌ای برای ارسال آثارشان، عکس‌های خود را در عرصه جهانی ارائه کنند. در کنار این‌ها نمایشگاه‌های بزرگان و نامیان جهان همانند، ماینور وایت، الیوت پورتر، ژوزف کودلکا، کارتیه برسون مجموعه عکس‌هایی در بحث رنگ و فرم داشتیم که در فرهنگسرای نیاوران و دفاتر انجمن به نمایش گذاشته شد.»

   کریمی صارمی در مورد تعطیلی آژانس عکس ایران در چهار سال گذشته، گفت: «آژانس عکس ایران در چهار سال گذشته یکی از حیاتی‌ترین وسایل ارتباطی خود که وب‌سایتش بود را از دست داد، علت آن هم مشکلات ایجاد شده برای تمدید دامین سایت بود. ما الان باید برنامه‌ریزی تازه‌ای در این مورد داشته باشیم. نکته در این است که وقتی ما از فعالیت‌های بین‌المللی دور می‌شویم باید انرژی مضاعفی بگذاریم تا بتوانیم به جایگاه درستی برسیم. 

    وقفه‌ای که به وجود آمد موجب شد تا ما برنامه‌ریزی جدیدی داشته باشیم تا بتوانیم فراتر از فعالیت‌های گذشته قدم برداریم و براساس حکمی که از سوی مدیرعامل انجمن صادر شده، بتوانیم روی اندیشه و تفکر تمرکز کنیم و مسترکلاس‌هایی برای هنرجویان انجمن سینمای جوانان بگذاریم تا هنرجویان جور دیگر دیدن را بیاموزند. یکی از شعارهای ما در سینمای جوان رسیدن به نگاه صمیمی و جستجوگر بود که همچنان نیز چنین است. بر آن هستیم با تشکیل شورای عالی در آژانس عکس ایران به نوعی بتوانیم به برنامه‌های بهتر برسیم.»

    کریمی صارمی با ابراز امیدواری که تا پایان سال فعالیت‌های آژانس عکس ایران رونق بگیرد، گفت: «تمام تلاش ما بر این است که تا پایان سال بتوانیم وضعیت آژانس را به دوران اوج فعالیت کاری بازگردانیم و پرقدرت جلو می‌رویم. در حال بررسی وضعیت عکاسی در دفاتر هستیم. ما باید زمینه بروز و شناخت عکاسان مستعد شهرستانی را به وجود آوریم تا زمینه فعالیت بیشتر فراهم شود.»