نمایشگاهی از عکس‌های موبایلی مهران مافی بردبار و مهدی معتمد با عنوان «این روز در عبور» از شنبه ۱۱ مردادماه ۹۳ در گالری تماشای قزوین برپا می‌شود. 

     
    در این نمایشگاه ۳۰ عکس موبایلی در اندازهٔ ۴۰×۴۰ سانتی‌متر به نمایش گذاشته خواهد شد که همگی با تلفن همراه عکاسی شده‌اند. در بخشی از یادداشت معرفی این نمایشگاه به قلم کیارنگ علایی آمده است: 

     «انقلاب عکس‌های موبایلی نه زاییدهٔ پیشرفت‌های تکنولوژیک که مدیون تلاش و جهد عکاس برای کم کردن فاصلهٔ خود با واقعیت محض زندگی است؛ یک خواست بزرگ است برای هرچه مماس شدن با روح ناب زندگی. حضور تلفن همراه به عنوان عضوی پذیرفته شده در نظام اجتماعی به جای کاراک‌تر متجاوز دوربین‌های اس‌ال‌آر، تمامی رعب و اضطرابی را که حاصل واکنش طبیعی آدم‌ها در مقابل ثبت و ضبط زندگیشان بود، کنار زده و نامحرمیت میان دوربین و موضوع را کم‌رنگ کرده است. 
   
     نمایشگاه عکس «این روز در عبور» حاصل برخورد صریح دو عکاس جوان با اجتماع پر هیاهو است تا که در این کارزار شیوه‌ای از نگاه و تفکر خود را به نمایش بگذارند. این دو عکاس به مثابهٔ دو پرسه‌زن مشتاق، کوی و برزن را – که بواسطه حضور آدمی، درخشنده و قابل اعتنا شده – مورد مشاهدهٔ خود قرار داده‌اند. روش برخورد آن‌ها شبیه برادران کافمن، خانم اسویلوا و ورتوف بزرگ است که در ابتدای قرن گذشته بر بی‌آلایشی نگاه و قدرت منحصر به فرد دوربین در به تصویر کشیدن واقعیت محض زندگی تاکید داشتند.» 

     
    مهران مافی بردبار متولد ۱۳۶۵ در قزوین و دانش‌آموختهٔ کار‌شناسی رشتهٔ گرافیک است و از سال ۸۵ به طور حرفه‌ای عکاسی مستند را دنبال کرده و نمایشگاه «این روز در عبور» ششمین نمایشگاه او به شمار می‌رود. 

     مهدی معتمد نیز متولد ۱۳۷۰ در قزوین و دانش‌آموختهٔ دوره عکاسی مطبوعاتی خانهٔ مطبوعات استان قزوین در سال ۸۷ است و از سال ۹۰ بطور جدی عکاسی خبری و مستند را دنبال کرده است. کسب رتبهٔ سومی در جشنوارهٔ گلستانه، رتبهٔ دوم جشنوارهٔ فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌های کشور در سال ۹۱ و همچنین تقدیر جوانان زیر ۲۵ سال در یازدهمین دورهٔ جشن تصویر سال از جمله موفقیت‌های اوست و نمایشگاه «این روز در عبور» اولین نمایشگاه او به شمار می‌رود. 


افتتاحیه: شنبه ۱۱ مردادماه ۹۳ – ساعت۱۷ 
نمایشگاه تا ۱۶ مردادماه سالجاری هر روز از ساعت ۹ تا ۱۳ و۱۷ تا ۲۰ دایر است. 
گالری تماشا، قزوین، خیابان نادری شمالی، میدان میرعماد، مجتمع فرهنگی هنری ارشاد