یکشنبه ۲۶ مرداد ۹۳ دویست و چهارمین نمایشگاه موزهٔ عکسخانه‌ی شهر با عنوان «۶۵ سال با دوربین‌های هسلبلاد» از مجموعهٔ علیرضا افشاری به همراه ورک‌شاپ تخصصی فن‌شناسی عکاسی (از ساعت۱۶) برگزار می‌شود. 
 
     محصولات شرکت سوئدی هسلبلاد برای اولین بار در سال ۱۹۴۹ در نیویورک آمریکا برای جمعی از خبرنگاران به نمایش در آمدند. در آن زمان با کادر۶×۶ سانتیمتری بر روی فیلم ۱۲۰ عکس‌هایی با کیفیت بسیار بالا گرفته می‌شد ولی هنوز دوربین مناسبی برای این کادر به بازار نیامده بود. 
 
      در آن کنفرانس کوتاه مطبوعاتی صاحب این شرکت Victor Hasselblad قابلیت‌های این دوربین را نشان داد. در این نمایشگاه دوربین‌ها، لنز‌ها، ادوات و وسائل عکاسی هسلبلاد به نمایش درمی‌آید. 
 
      علیرضا افشاری دانش‌آموختهٔ رشتهٔ اوپتومکانیک و الکترونیک است. او یکی از آخرین فارغ‌التحصیلان انستیتوی دوربین عکاسی National Camera در شهر دنور ایالات کلورادو در آمریکاست که بعد‌ها در شرکت کانن تعلیم دید و سال‌ها تعمیرکنندهٔ دوربین‌های اتوفوکوس کانن بود. 
 
     علاقهٔ او به صنعت اوپتیک او را به کار در کمپانی لنزسازی ویویتار Vivitar کشاند و برای کسب تجربهٔ عملی الکترونیک در کمپانی تلداین Teledyne به طراحی مدارهای دیجیتال پرداخت. آخرین تجربهٔ کاری او کار روی سفینه‌های فضایی در JPL بود که یکی از ارگان‌های ناسا NASA است. او با دانشمندانی مثل النور هلین Elenor Helyn در کشف سیاره‌های آستروید روی دوربین‌ تلسکوپ‌های اشمیت پالومار کار کرده و چند سال در تیم منجم معروف جیم وستفال James Westphal روی تلسکوپ فضایی مشغول به کار بود. 


افتتاحیه: یکشنبه ۲۵ مردادماه ۹۳ – ساعت ۱۵
نمایشگاه تا ۷ شهریورماه سال جاری روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۷ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ دایر است. 
روزهای جمعه‌ وتعطیلات رسمی موزه تعطیل است. 
موزهٔ عکسخانهٔ شهر، میدان هفت‌ تیر، خیابان بهار‌شیراز، بوستان بهار‌شیراز