کتاب «موریانه‌ها عجیب رشد کرده‌اند» کاری از محبت محبی با ترکیبی از متون روایی و عکس توسط نشر زبان تصویر (کتاب پرگار) به چاپ رسید. 

   علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را که در ۱۲۸ صفحه به صورت مصور رنگی در تیراژ هزار نسخه با قیمت ۱۶۵۰۰ تومان به چاپ رسیده است، از «فروشگاه آنلاین کتاب عکاسی» خریداری کرده و در سراسر کشور تحویل بگیرند. 

   این کتاب شامل ده روایت ادبی است که در کنار ده مجموعهٔ عکس از عکاسان داخلی و خارجی است که نوشتن روایت‌ها و همچنین انتخاب عکس‌ها برعهدهٔ محبت محبی بوده است. 

   حمید سبحانی، کوروش ادیم، Abelardo Morell، محمودرضا نوربخش، Arne Svenson، سیدمجتبی خاتمی، نیوشا توکلیان، مهدی فاضل، Nuri Bilge Ceylan و یک عکاس ناشناس تاریخی عکاسانی هستند که مجموعه‌هایشان در این کتاب چاپ شده است. 

   محبت محبی در توضیحی برای این کتاب می‌نویسد: «علیرغم سکوت تاریخی منتقدان در برابر قابلیت روایتگری عکاسی، در سال‌های اخیر این روند دجار تغییرات بنیادی شده است و رویکرد تدافعی در برابر کلمه و دقیق‌تر روایت از میان رفته و وجوه مثبت هم نشینی ادبیات و عکاسی شاخص گردیده است. 

   در عکس نوشت، زبان پشت عکس، درون عکس و درون ذهن نویسنده تلفیق شده، منجر به تولید انرژی می‌شود که ماهیتی مجزا و مستقل دارد؛ به گونهای که عکس نوشت هویت یکپارچه‌ای دارد و نمی‌توان اجزای آن مشتمل بر عکس و کلمه را از یکدیگر تفکیک کرد. 

   این کتاب شامل ده روایت بر گزیده‌هایی از ده مجموعهٔ عکس از عکاسان داخلی و خارجی و تلاشی است برای بازآفرینی قطعهٔ کوچکی از هستی.»