شرکت سکونیک اولین کالرمتر و طیف‌سنج صفحه لمسی رنگی دنیا را با نام SEKONIC SpectroMaster C-700/C700R چندی پیش معرفی کرد. 

   این دستگاه می‌تواند تمامی نورها اعم از نورطبیعی و مصنوعی، به صورت پیوسته، یا نورلحظه‌ای مانند فلاش را برای انواع کاربردهای مختلف علمی، هنری، صنعتی و آموزشی پردازش کند. 
 



   در دنیای امروز فاصلهٔ بین گرفتن عکس و فیلم و نورپردازی به طور قابل توجهی کم شده و به علت پیشرفت تکنولوژی اندازه‌گیری و کنترل نورآنها نیز به مراتب پیچیده‌تر شده است، منابع نوری که از آنها برای کارهای خود استفاده می‌کنیم یا در طبیعت وجود دارند یا آنها را خودمان خلق می‌کنیم. در هرصورت عکاسان و فیلمبرداران حرفه‌ای برای آنالیز آنها با چالش‌ها و انتخاب‌های جدیدی روبرو هستند. 
 
  با ساخت مدل‌های مختلف دوربین‌های جدید، نسل پروسسورهای جذب نور نیز وارد مرحلهٔ دیگری شده‌اند. این دوربین‌ها با تکنولوژی خود دنیای تصویر را به سمتی هدایت می‌کنند که قبلا این امر میسر نبود. چالش‌های جدید مخصوصا در نورپردازی و در ثبت نور باعث حرکت‌های خلاقانه در استودیوها در محل‌های تولید شده است. 
 
  از ابتدای فن عکاسی و فیلمبرداری تاکنون قابلیت تفکیک و درک رنگ‌ها در تصاویر هدفی همیشگی و ضروری بوده است و عکاسان با استفاده از فیلترهای رنگی و وسایل اندازه‌گیری رنگ در سراسر دنیا، رنگ را در عکس‌هایشان مدیریت می‌کنند. 
 
  با تنوع منابع نورپردازی کماکان تصحیح رنگ بیشتر از قبل ضروری به نظر می‌رسد. به عنوان مثال با گسترش نورپردازی LED در عکاسی و سینما احتیاج به کالرمتری که بتواند این طیف منبع نوری را نیز با اطمینان، دقیق و به درستی اندازه‌گیری کند بسیار حس می‌شود. 
 
  سری جدید سکونیک C-۷۰۰ اولین کالرمتری است که هر منبع نوری را اندازه‌گیری می‌کند (LED، HMI، فلورسنت و طیف نورطبیعی) به اضافهٔ نور فلاش حتی بدون سیم. به علاوه با سنسور CMOS خطی خود تا دقت بالای یک نانومتر را نیز اندازه‌گیری می‌کند. 


یک ابزار کامل برای کنترل رنگ



  C-۷۰۰- دارای سنسور CMOS خطی است که هر نوری را با دقت زیاد اندازه می‌گیرد. 




  این محصول تنها طیف‌سنجی است که قادر به اندازه‌گیری بی‌سیم نور فلاش و لوازم مرتبط است. 


 

طیف وسیع اندازه‌گیری رنگ از ۱۶۰۰ تا ۴۰ هزار کلوین با قابلیت انعطاف و دقت در اندازه‌گیری منابع نوری یا چیدمان نوری برای موقعیت‌ها و مکان‌های مورد نظر هنری، صنعتی، ورزشی، پزشکی، کشاورزی وغیره از خصوصیات آن است. 



قابلیت اندازه‌گیری منابع نور LED، تنگستن، HMI، فلورسنت و طیف نور طبیعی


 

    C-۷۰۰ با سنسور خطی خود طیف رنگ و درجه حرارت نور را از ۳۸۰ تا ۷۸۰ نانومتر با دقت یک نانومتر اندازه‌گیری و پردازش می‌کند که نه تنها این دستگاه را یک دستگاه منحصر به فرد نموده بلکه تحولی در تکنولوژی اندازه‌گیری منابع نوری بوجود آورده است. 
 
  قدرت اندازه‌گیری یک نانومتر تمام مشخصات نور را در دسترس قرار می‌دهد. به خصوص منابع فلورسنت وLED که اندازه‌گیری رنگ آنها بسیار پیچیده است. مدل C-۷۰۰ سکونیک مطابق استاندارد کلاس A در سیستم JIS C ۱۶۰۹-۱: ۲۰۰۶ illuminance meter part 1 بین‌المللی است. 

اندازه‌گیری فلاش

  C-۷۰۰ رنگ نور انواع فلاش‌های الکترونیک را جهت تنظیم وایت‌بالانس اندازه گرفته و اطلاعات لازم جهت دوربین و یا مقدار فیلتر برای منبع نور و طیف رنگ آن را دسترس قرار می‌دهد و درجه حرارت رنگ را به صورت کلوین، فوت کندل، لوکس و لوکس در ثانیه نمایش می‌دهد. اندازه‌گیری فلاش می‌تواند به صورت بدون سیم، با سیم یا با فرستنده گیرنده‌های پاکت‌ویزارد باشد. 

نمایش داده‌ها به صورت‌های مختلف

– با صفحهٔ لمسی رنگی و کارکرد بسیار ساده و راحت می‌تواند انواع اطلاعات مختلف نور و رنگ را به فرمت‌های دلخواه نمایش داده و با هم مقایسه نماید. 


 در حالت TEXT نمایش سری کامل اطلاعات به صورت TEXT یا عددی در مقابل واحد اندازه‌گیری نوشته می‌شود. 



   اطلاعات رنگ در صفحه نمایش به صورت ستونی نمایش داده شده و درصد آن در کل رنگ منبع محاسبه و با استاندارد واقعی مقایسه شده و در صفحه نمایش داده می‌شود. 



   پخش طیف رنگ می‌تواند به صورت گراف و منحنی رنگی همراه با اطلاعات مربوطه و همچنین به صورت تمام صفحهٔ کامل به تنهایی نمایش داده شود. 



در صفحهٔ اصلی با یک تماس انگشت می‌توان به قسمت‌ها و عملکردهای مورد نیاز در دستگاه دسترسی یافت. 


مشخصات فنی:
– استاندارد جهانی کلاس A در سیستم JIS C ۱۶۰۹-۱: ۲۰۰۶ illuminance meter part 1 
– سنسور CMOS خطی
– دامنهٔ طول موج طیفی از ۳۸۰ تا ۷۸۰ نانومتر
– دقت خروجی طول موج یک نانومتر
– قدرت اندازه‌گیری نور محیط از یک تا ۲۰۰۰۰۰ لوکس یا ۰/۰۹ تا۱۸۶۰۰ فوت کندل و نور فلاش از ۲۰ تا ۲۰۴۸۰ لوکس بر ثانیه
– حالت‌های فیلم و دیجیتال
– نمایش خروجی به صورت‌ عددی، منحنی، چارت، حالت CRI 
– تصحیح فیلتر برای نور منبع و دوربین حالت مقایسهٔ طیف‌ها
– حالت چندین نور پی در پی
– حالت وایت‌بالانس
– حافظه تا ۹۹ اندازه‌گیری
– نگهداری تنظیمات بعد از خاموش کردن دستگاه
– زمان خاموشی اتوماتیک
– حالت دیمر و روشنائی اتوماتیک صفحه
– پورت USB 2.0
 

   لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره تلفن ۶۶۴۲۰۹۰۰ یا نشانی ایمیل info@rangesystem.com با شرکت «رنگ سیستم» تماس حاصل فرمایید.