اختصاصی «سایت عکاسی» – فراخوان ارسال عکس برای پنجمین مسابقهٔ عکس انساندوستانهٔ سازمان صلیب سرخ جهانی موسوم به ICRC's Humanitarian Visa d Or Award منتشر شد. 

  تم آثار این دوره از مسابقه «زنان در جنگ» تعیین شده است و تمامی فتوژورنالیست‌های حرفه‌ای از سراسر جهان می‌توانند مجموعه عکسی با این تم را حداکثر تا ۱۱ خردادماه ۹۴ برای این مسابقه ارسال کنند. 

  طبق اعلام برگزارکنندگان، این مسابقه در چهار دورهٔ قبلی تلاش داشت تا بر موضوع اهمیت حضور نیروهای امدادی و پزشکی در مناطق جنگی و ناآرام تاکید کند و امسال تصمیم گرفته تمرکز خود را بر نشان دادن موقعیت و نیازهای زنان در درگیری‌های مسلحانه و خشونت‌بار قرار دهد. جنگجویان زن، زنان زندانی، زنان قربانی خشونت‌های جنسی، زنانی که عزیزانشان را گم کرده‌اند یا زنانی که به ناچار سرپرستی خانواده را قبول کرده‌اند (تاثیرات جنگ) می‌توانند از سوژه‌های امسال باشند. 

  تمامی مجموعه‌های ارسالی باید از دو سال پیش به این سو و در مناطق جنگی عکاسی شده باشند و عکس‌های قدیمی‌تر پذیرفته نمی‌شوند. همچنین تمامی آثار ارسالی باید مستند باشند و از دستکاری و ویرایش ساختاری در عکس اجتناب شده باشد. مدارک لازم برای شرکت در این گرنت به شرح زیر است: 

– فرم تکمیل شده و امضا شده توسط عکاس. 
– رزومهٔ عکاسی فرد شرکت‌کننده. 
– یک مجموعه عکس شامل حداقل ۷ و حداکثر ۱۰ فریم که بر روی CD رایت شده باشد. بر روی CD دو فولدر درست کنید در یکی فایل‌ها با رزولوشن پایین (هر عکس با فرمت JPEG و حداکثر ۳ مگابایت حجم) و در فولدر دیگر همان فایل‌ها با رزولوشن بالاتر و مناسب چاپ (هر عکس با فرمت Tiff و حجم ۱۰ مگابایت) را ذخیره کنید. 
– تمامی فایل‌های عکس را طبق ترتیب نمایش در مجموعه نامگذاری و شماره‌گذاری کنید. 
– متنی تایپ شده به زبان انگلیسی که حداکثر در ۱۵ خط دربارهٔ موضوع و زمان و مکان عکاسی توضیح دهد و فاقد اسم عکاس یا رسانهٔ او باشد. اطلاعات تماس با عکاس در پشت این برگه تایپ شود. 
– متنی شامل کپشن تک تک فریم‌های مجموعه. کپشن هر عکس حداکثر ۲ تا ۳ خط باشد و با نامگذاری هر فایل بر روی CD مطالبقت داشته باشد. اطلاعات تماس با عکاس در پشت این برگه تایپ شود. 

  فرم ثبت‌نام و متن کامل فراخوان را می‌توانید از این لینک دریافت کنید. موارد خواسته شده در بالا را پیش از تاریخ اعلام شده برای دریافت آثار، با پست سفارشی به آدرس زیر ارسال کنید: 

 
 "Humanitarian Visa d’or award – ICRC"
Délégation du CICR en France 
۱۰ bis passage d'Enfer 75014 Paris 
France 

 
 عکاس برگزیده همزمان با برپایی بیست و هفتمین جشنوارهٔ فتوژورنالیستی پرپینیان فرانسه طی مراسمی در ۱۲ شهریور ۹۴ مبلغ ۸ هزار یورو به عنوان جایزه دریافت خواهد کرد و مجموعه عکسش از ۷ تا ۲۲ شهریورماه ۹۴ در قالب همین جشنواره به میزبانی Palais des Corts پرپینیان به نمایش گذاشته خواهد شد.