مراسم پایانی و اهدای جوایز نخستین جشنوارهٔ «نقد بنا و فضای شهری» با حضور عباس آخوندی – وزیر راه و شهرسازی – شنبه ۹ خردادماه ۹۴ در خانهٔ هنرمندان ایران برگزار می‌شود. 

 طبق اعلام دبیرخانه‌ مسابقه، این مراسم روز شنبه ۹ خرداد از ساعت ۱۶:۳۰ در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود و حضور تمامی علاقه‌مندان در این مراسم آزاد است.  

  همچنین بنابر اطلاعیه دبیرخانه مسابقه، آن دسته از پذیرفته‌شدگان نخستین مسابقه عکس و کارتون «نقد بنا و فضای شهری» که امکان حضور در مراسم اختتامیه را ندارند می‌توانند نماینده‌ای از جانب خود برای دریافت کتاب، گواهی شرکت و حق‌تالیف آثارشان معرفی کنند. بدین منظور ارائه کپی کارت ملی صاحب اثر به همراه کارت شناسایی نماینده و معرفی‌نامه الزامی است. 

  گفتنی‌ست در این مراسم ضمن تجلیل از برگزیدگان مسابقه، کتاب عکس و کاریکاتور «نقد بنا و فضای شهری» نیز رونمایی خواهد شد. نمایشگاه آثار برگزیده شامل ۱۴۶ عکس و ۱۰۰ کارتون از ۳ خردادماه جاری در گالری‌های خانهٔ هنرمندان به نمایش درآمده است. 

   نخستین جشنوارهٔ «نقد بنا و فضای شهری» با هدف ترویج نگرش کیفی و ارتقای سطح آگاهی جامعه در رابطه با بنا و فضای شهری از سوی معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی برپا شده است.