جمعه ۸ خرداد ۹۴ سمینار آموزشی عکاسی تبلیغات و حیات وحش شرکت نیکون خاورمیانه با همکاری شرکت نیکونگرش و مشارکت انجمن عکاسان ایران و انجمن عکاسان صنعتی تبلیغاتی در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران برگزار‫شد.  

  به گزارش روابط عمومی انجمن عکاسان ایران، در بخش اول ناراندرا منون – مدیرفروش نیکون خاورمیانه – درباره نیکون، تاریخچه و استفاده متفاوت از دوربین‫های عکاسی نیکون به طور مختصر توضیح داد.

  سپس در بخش دوم یداله ولی‌زاده – مدرس عکاسی و رئیس انجمن عکاسان صنعتی و تبلیغاتی – به تشریح نورپردازی یک سوژه تبلیغاتی پرداخت. وی که صحنه عکاسی خود را از روز قبل آماده کرده بود، چگونگی نورپردازی و اهمیت توجه به جزئیات یک عکس را بررسی و درباره استفاده از دوربینی که بتواند به شکل مطلوب جزئیات و جنسیت یک سوژه را به تصویر کشد توضیح داد. 

  در بخش سوم کالیان وارما – عکاس هندی – که در زمینه عکاسی حیات وحش و طبیعت فعالیت می‫کند، نمونه آثار خود را به نمایش گذشت و درباره استفاده از دوربین و لنزهای گوناگون نیکون که می‫تواند وی را به تصویر مطلوب‫تری برساند توضیح داد.

  در بخش پایانی برنامه بهمن بهروز – مدیرعامل شرکت نیکونگرش – درخصوص برگزاری این‫گونه سمینارها توضیح داد که به زودی قرار است مدرسه نیکون (Nikon School) برای عکاسان آماتور و حرفه‫ای در ایران ایجاد شود تا شرکت نیکون بیش از پیش در ایران حضور فعال داشته باشد. 
 
  مسعود زنده‌روح کرمانی – رئیس هیات مدیره انجمن عکاسان ایران – نیز ضمن تشکر از برگزاری این گونه برنامه‫ها از شرکت نیکون خاورمیانه خواستار حضور عکاسان ایرانی در جمع برنامه‫های خاورمیانه‫ای نیکون شد و اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک نیکون در برنامه‫های خود در منطقه از عکاسان ایرانی که در رشته‫های گوناگون کار کرده‫اند استفاده نماید تا این تبادل فرهنگی بتواند تاثیر مثبتی در جامعه عکاسان ایران داشته باشد. 
 
  در پایان مراسم از سوی شرکت نیکون خاورمیانه تندیس بلورین نیکون به مسعود زنده‌روح کرمانی و یداله ولیزاده و همچنین یک دوربین نیکون مدل D810 به موزه هنرهای معاصر تهران اهدا شد.