چاپ نخست کتاب «هنر معاصر ایران: ریشه‌ها و دیدگاه‌های نوین» با تالیف دکتر حمید کشمیرشکن توسط نشر نظر روانهٔ بازار شده است. 

  این کتاب ارزشمند دربرگیرندهٔ نمونه‌ آثار مطرح بسیاری با موضوع هنر معاصر ایران (از جمله آثار عکاسی) است و ریشه‌ها و دیدگاه‌های نوین پیرامون این آثار مورد بررسی قرار گرفته است. نسخه فارسی این کتاب در قطع رقعی به صورت رنگی در تیراژ ۱۵۰۰ نسخه و به قیمت ۱۸۰ هزار تومان به چاپ رسیده است. 

  کلیهٔ عکاسان و علاقه‌مندان می‌توانند کتاب «هنر معاصر ایران: ریشه‌ها و دیدگاه‌های نوین» را هم‌اکنون از  «فروشگاه آنلاین کتاب عکاسی»  به صورت اینترنتی خریداری و در سراسر کشور تحویل بگیرند.

 گفتنی‌ست که نسخه مشابهی از این کتاب پیش از این به زبان انگلیسی و با نام «Contemporary Iranian Art: New Perspectives» زمستان ۹۲ توسط نشر Saqi Books در اروپا منتشر شده ولی در نسخه فارسی متناسب با نیاز خواننده ایرانی تغییرات قابل توجهی در متون و تصاویر لحاظ شده است. 

  دکتر حمید کشمیرشکن دارای مدرک دکترای «تاریخ هنر» از کالج SOAS دانشگاه لندن است. وی همچنین سردبیر فصلنامه تخصصی «هنر فردا» بوده و دو دوره فوق‌دکترا را در دانشگاه آکسفورد در سال‌های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۷ با بورس آکادمی‏ بریتانیا گذرانده است. او پژوهشگر و استاد مهمان در دانشگاه لندن است و نیز عضو هیأت علمی مهمان در دپارتمان تاریخ هنر دانشگاه آکسفورد هم بوده است.