نشر «شورآفرین» با همکاری سینما تک موزه‌ هنرهای معاصر تهران مراسم رونمایی از کتاب «گفت‌وگو با آرتور پن» را همراه با پخش فیلم «بانی و کلاید» برگزار می‌کند.

  کتاب «گفت‌وگو با آرتور پِن» از سری کتاب‌های سینمایی دانشگاه می‌سی‌سی‌پی است که نشر «شورآفرین» مجموعه‌ی کامل آن را در دست ترجمه و انتشار دارد. از این مجموعه، پیش‌تر، کتاب‌های گفت‌گو با برگمان، گفت‌وگو با تروفو، گفت‌وگو با تارکوفسکی، گفت‌وگو با آنجلوپولوس، گفت‌وگو با وودی آلن و گفت‌وگو با چاپلین منتشر شده بود.
 
 «گفت‌وگو با آرتور پن» ۴۵ سال از زندگی هنری و کاری آرتور پن، کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون آمریکایی را دربرمی‌گیرد که سرنوشتش هماورد شخصیت‌های برجسته‌ی فیلم‌هایش است. مصاحبه‌های انتخاب‌شده در این کتاب تلاشی است برای ارایه‌ی پرتره‌یی از پن با رعایت تسلسل وقایع زندگی او از این رشد، تا با او نه‌تنها به‌عنوان یک فیلم‌ساز، بلکه به ‌عنوان یک انسان با مرام‌های اخلاقی خاص خودش آشنا شویم.
 
  آرتور پن (۲۰۱۰-۱۹۲۲) به‌‌عنوان هنرمندی خلاق، صاحب اندیشه و خودآموخته که خود را «فردی که هرگز از یادگیری نمی‌ایستد» معرفی می‌کرد، همیشه در جدال با بوروکراسی هالیوودی و جنگ‌طلبی و سرمایه‌داری آمریکایی‌ها، خود را یک بیگانه در سینمای آمریکا می‌دانست. پن در شاهکارش «بانی و کلاید» با توانایی خاصی که گذشته، حال و آینده را در رابطه با دوران رکود اقتصادی جادوگونه پیوند می‌دهد، نه‌تنها در آمریکا، بلکه در تمام دنیا تبدیل به پدیده‌یی شد و به او اعتباری بخشید که تا آخر عمر با او همراه بود. شاید هیچ فیلمی در تاریخ سینمای آمریکا به اندازه‌ی «بانی و کلاید» بر ستون فقرات روحی و روانی تماشاگران و منتقدانش تااین‌حد تاثیر نگذاشته است. 
 
  مراسم رونمایی از کتاب «گفت‌وگو با آرتور پن» همراه با نمایش فیلم «بانی و کلاید» شاهکار آرتور پن، با حضور مازیار اسلامی (منتقد هنری، پژوهشگر و مترجم)، بهنام حسینی (منتقد، مترجم و مدرس دانشگاه) و مترجم کتاب حسین کربلایی‌طاهر روز سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۹۴ از ساعت ۱۶ در سالن سینما تک موزه‌ی هنرهای معاصر واقع در خیابان کارگر شمالی (پارک لاله) برگزار می‌شود.