فیلم «سقوط خانه آشر» به کارگردانی ژان ایشتاین از بخش سینمای دهه ۲۰ فرانسه روز یکشنبه ۱۹ مهرماه ۹۴ در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

  بنا به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ ششمین فیلم از بخش پنجره عقبی (سینمای دهه ۲۰ فرانسه) روز یکشنبه ۱۹ مهرماه جاری از ساعت ۱۷، فیلم "سقوط خانه آشر" به کارگردانی ژان ایشتاین، محصول سال ۱۹۲۸ به مدت ۶۴ دقیقه، در سالن سینما تک موزه‌ هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید. برای تهیه بلیت این اکران می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.
 
  «سقوط خانه‌ی آشر» را شاید بتوان آخرین فیلم دوره‌ی اول و البته پربار سینمایِ ایشتاین به‌حساب آورد؛ و شاید پایانی برای دوران درخشانِ سینمای صامت. چشمه‌ی جوشانِ تجربه‌هایی که با قلب وفادار ۱۹۲۳ آغاز گشت تا پاسخی باشد به پرسش‌ها و جدال‌هایی که او و همراهانش، هریک  در نوشته‌های انتقادی و جداگانه‌شان در همان دهه‌ی بیستِ فرانسه گشوده بودند. تجربه‌هایی پرشور، ستیزه‌جو و برهم زننده‌ی دورانی که هنوز در برابر این «هنر مطلقاً نو» مقاومت می‌کرد ؛ «هنری که باید می‌فهمیدیم چه معنایی دارد» و «سقوط خانه‌ی آشر» به‌عنوان نقطه‌ی غاییِ این حرکت همچون نیروی مهاجمی بود که به‌سوی این مخالفان یورش برد. فیلمی که از همان ابتدا با القابی نظیر «شاهکار سینمای صامت» و «همتای سینماییِ موسیقی دبوسی» به استقبالش رفتند.

  یادآوری می‌شود علاقه‌مندان می‌توانند جهت استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم در فصل پاییز، ساعت ۱۷ روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته به سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس بگیرند.