فیلم «رد گربه» به کارگردانی ویلیام ولمن از بخش چشم‌انداز سینمای وسترن، یکشنبه ۲۴ آبان ۹۴ در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

  بنا به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ هفتمین فیلم از بخش چشم‌انداز سینمای وسترن در فصل پائیز۹۴ (دوره چهل و یکم) یکشنبه ۲۴ آبان جاری از ساعت ۱۷، فیلم "رد گربه" به کارگردانی ویلیام ولمن، محصول سال ۱۹۵۴ به مدت ۹۸ دقیقه به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی به نمایش در می‌آید.
 
  ماجرای فیلم با حمله به دام‌های یک خانواده شروع می‌شود فقط با این تفاوت که مهاجم این بار یک پلنگ است. نوکر سرخ‌پوست خانواده خیلی زود به آنها خبر می‌دهد که چه اتفاقی رخ داده و سه پسر خانواده یعنی آرتور، برادر بزرگ‌تر و منطقی، کرت (با بازی رابرت میچم) برادر وسط خشن و متکبر و هارولد، برادر کوچک ترسو تصمیم می‌گیرند راهی شکار پلنگ شوند.
 
  البته فقط برادر اول و دوم راهی می‌شوند و برادر کوچک‌تر در خانه در کنار مادر متعصب و سلطه‌جو، پدر دائم‌الخمر، نامزد پرشروشورش و گریس خدمتکار خانه می‌ماند. از اینجا به بعد فیلم به دو بخش تقسیم می‌شود؛ جستجوی کرت و آرتور در میان برف‌ها و بحث‌های خانوادگی در خانه. درواقع فیلم خیلی زود به دو بخش وسترن ماجراجویانه و ملودرام خانوادگی بدل می‌شود و به شکلی جالب بخش‌های ملودرامش از پویایی و فراز و فرودهای بیش‌تری برخوردار است تا بخش‌های وسترن با موسیقی اعصاب‌خردکنِ مرسومِ زمانه و البته کارگردانی بسیار ضعیف بخش‌های اکشن مثل حمله پلنگ به آرتور که واقعا مضحک طراحی شده است. در بخش‌های ملودرام، به لطف پرداخت مناسب شخصیت‌های مادر، پدر و نامزد هرولد فیلم هم دیالوگ‌های جذابی دارد و هم از مسیر مناسبی برای تغییر هرولد از پسری ترسو به یک مرد بهره برده است.
 
 در واقع با پایان فیلم می‌شود نتیجه گرفت که «رد گربه» ماجرای بلوغ ذهنی هرولد است و در این مسیر او انگار باید هر دو برادر خود را از دست بدهد تا بتواند از زیر سلطه مادرش بیرون بیاید، اسلحه به دست بگیردپایان فیلم با معیارهای امروزی سینما سردستی است و فیلم از قالب محافظه‌کار و اخلاق‌گرای سینمای دهه پنجاه خارج نمی‌شود.
 
 یادآوری می‌شود؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم در فصل پائیز، روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته از ساعت ۱۷ به سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل کنند.