نشستی با عنوان «چشم عکاس: چرا باید کلاسیک ها را خواند» با حضور فرشید آذرنگ سه‌شنبه ۳ آذر ۹۴ در آمفی‎تئاتر موزه ملک برپا می‌شود.

 طبق اعلام دست‌اندرکاران، این برنامه پنجمین سمینار از سلسله سخنرانی‌های گروه نقاشی دانشگاه هنر تهران است و از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در موزه ملک به نشانی تهران، خیابان امام خمینی، خیابان ملل متحد (باغ ملی) برپا خواهد شد. 
 
در متن معرفی این نشست آمده است: «این سمینار به بهانۀ تحلیل و خوانش متن کوتاه و نسبتا قدیمیِ «چشم عکاس» نوشته جان سارکوفسکی، به بحث درباره «امر کلاسیک» و ضرورت یا عدم ضرورت آن می‌پردازد. این همان گره‌گاهی است که آموزش و تولید و نظریه و عمل در حیطه عکاسی به هم می‌رسند؛ یعنی همۀ آن‌چیزی که می‌توان از آن به وصف کوتاه و دقیق ولی کلیِ «درباره عکاسی» مراد کرد. شاید این بازخوانی لحظه‌ای از تاریخ عکاسی را احضار کند یا دست کم بزرگداشت آن را رقم بزند.

  طبیعتا با توجه به تمرکز این سمینار بر یک متن، خواندن متن مورد نظر، مقاله «چشم عکاس» نوشته جان سارکوفسکی ضروری است. دو ترجمه از این متن موجود است: یکی در شماره ۹ نشریه «حرفه هنرمند» با ترجمۀ اسماعیل عباسی و دیگری در کتاب «نظریه عکاسی» ترجمه مجید اخگر (انتشارات سمت).»