فیلم «دو سوار» به کارگردانی جان فورد چهارشنبه چهارم آذر ۹۴ در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

  بنا به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ آخرین فیلم از بخش چشم‌انداز سینمای وسترن در فصل پائیز ۹۴ (دوره چهل و یکم)، روز چهارشنبه چهارم آذر جاری از ساعت ۱۷، فیلم «دو سوار» به کارگردانی جان فورد، محصول سال ۱۹۶۱ به مدت ۱۰۹ دقیقه به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی به نمایش در می‌آید.
 
  فیلم «دو سوار» از آنجا شروع می‌شود که کلانتر گاتری مک‌کِیب، اتوکشیده و تر و تمیز، با پوتین‌هایی که برق می‌زنند (و فورد عامدانه روی‌شان تأکید می‌کند)، روی صندلیِ خود، جلوی ایوانِ کلانتری لم داده و منتظر است خدمتکار برایش نوشیدنی بیاورد. این نمای معرفیِ مردی‌ست مغرور و خودبزرگ‌بین که نه تنها در خرج کردن محتاط است (هنگِ سربازان آمریکایی را به نوشیدنی دعوت می‌کند و اصرار دارد که فقط یک لیوان برای هر نفر خرج خواهد کرد، نه بیشتر)، بلکه با خراج گرفتن از اهالی و کسبه، حقوقِ ـ به قولِ خودش ـ ناچیزِ دولتیِ خود را جبران می‌کند و هیچ هم از کارش ناراضی نیست. اهل کنایه زدن و شوخی‌های گاه بی‌جا هم هست و وقتی مأموریتِ آزاد کردنِ سفیدپوستان از دستِ بومی‌های کومانچی به پُستش می‌خورد، انگار برایش مهم نیست

  یادآوری می‌شود؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم، به سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل کنند.