نشستی تخصصی با موضوع تاریخ عکاسی ایران و با حضور دکتر محمد ستاری و محمدرضا طهماسب‌پور یکشنبه ۲۹ آذر ۹۴ در موزه عکسخانه شهر برپا خواهد شد.
 
  طبق اعلام دست‌اندرکاران، این نشست در حاشیه نمایشگاه «به رسم یادگار» برپا می‌شود و دکتر محمد ستاری و محمدرضا طهماسب‌پور با موضوع بررسی تطبیقی میان آثار چند عکاس اروپایی قرن نوزدهم که در ایران عکاسی کرده‌اند و همچنین ورود عکاسی رنگی به ایران یکشنبه ۲۹ آذرماه ۹۴ از ساعت ۱۶ در آن سخنرانی خواهند کرد و حضور در این نشست برای محققین، دانشجویان و علاقمندان به این رشته آزاد است.
 
  گفتنی‌ست نمایشگاه «به رسم یادگار» شامل عکس‌های تاریخی از دوران قاجار و پهلوی اول است و توسط مسعود مکری در سال ۱۳۹۰ به موزه عکسخانه شهر اهدا شده است. این مجموعه عکس شامل حدود ۸۰ قطعه عکس تاریخی و از آلبوم خانوادگی است که موزه عکسخانه شهر به پاس قدردانی از مسعود مکری و سایر اهداکنندگان و همزمان با روز عکس تاریخی (۲۵ آذر)، منتخبی از آن را به نمایش درآورده است.

  این نمایشگاه تا ۱۴ دی ۹۴ در موزه عکسخانه شهر به نشانی تهران، میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، میدان بهار شیراز، همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۸ میزبان علاقه‌مندان است.