مجموعه عکس‌هایی از احمد مطلایى با عنوان «آینه‌های ایرانى» از ۲۴ بهمن در شهر لشودفون سوئیس به نمایش درآمده است.

  طبق اعلام عکاس، این مجموعه شامل ٣٠ عکس
مستند اجتماعی است که از سال ٢٠٠٧ تا ٢٠١٠ در نقاط مختلف ایران تهیه‌ شده‌اند و به دعوت دفتر فرهنگى شهر لشودفون در استان نوشاتل سوئیس و همکارى مراکز فرهنگى-هنرى بخش فرانسه زبان سوئیس از جمله موزه عکس لوزان به نمایش درآمده است.

      احمد مطلایى درباره این مجموعه عکس معتقد است: «هرگاه در خارج از کشور درباره ایران سخن می‌گوییم باید تاکید کنیم که سخن از سرزمینى است با بیش از ٧٧ میلیون نفر جمعیت از قومیت‌های گوناگون و این نکته‌ای است که بیشتر مخاطبین غیر ایرانى از آن ناآگاه‌اند و رسانه‌ای همچون عکس و به‌خصوص عکس مستند اجتماعى به شناخت روشن‌تر این مهم کمک می‌کند. تنوع قومى ایران و همزیستى مسالمت‌آمیز مردمانش با توجه به تفاوت‌های زبانى و فرهنگى از زیبایى‌ها و افتخارات ایران‌زمین است و من همواره تلاش دارم تا این جنبه‌های متنوع را در زندگى روزمره مردم به‌خصوص زنان و جوانان از طبقه‌های مختلف جامعه، با نگاهى بی‌طرف ارائه کنم. در زمان عکاسی مستند اجتماعى معتقدم که عکاس بایستى خود و دوربین را فراموش کند و سعى کند به سوژه نزدیک و تا جاى ممکن با آن‌یکی شود. در این صورت مخاطب عکس هم به‌‌ همان مقدار با آن عکس ارتباطی صمیمانه و نزدیک‌ برقرار می‌کند».

   احمد مطلایى متولد سال ١٩٧٩ در اصفهان و دانش‌آموخته کارشناسی گرافیک است و از سال ١٩٩٨ تاکنون به فعالیت در زمینهٔ عکاسى به‌ خصوص عکاسى مستند اجتماعى ادامه می‌دهد. در کارنامه کاری او در حوزه اجتماعى و فرهنگى همکارى با مطبوعات اروپا همچون NZZ، transhelvetica، Saiten، Ideele به چشم می‌خورد.