نمایشگاه انفرادی عکس علی شیخ الاسلامی با عنوان «مرثیه‌های بی‌پایان یک زاغ» از روز شنبه یکم اسفندماه ۹۴ در خانه فرهنگ تبریز گشایش می‌یابد.

   طبق گفتهٔ دست‌اندرکاران، در این نمایشگاه ۳۵ اثر ارائه شده است که ۳۰ اثر در ابعاد ۵۰×۵۰ و ۵ اثر نیز در ابعاد ۳۰× ۳۰ سانتیمتر نمایش داده می‌شود. علی شیخ الاسلامی متولد ۱۳۶۳ در تبریز است و این دومین نمایشگاه انفرادی اوست. 

   مریم روشن فکر در مجلهٔ تندیس دربارهٔ عکس‌های او نوشته است: «ادبیات یکی از مهم‌ترین راه‌های قدم گذاشتن به عرصه بی‌پایان فرو رفتن به اعماق روح انسان است و هزارتوی روح انسانی مسیری است دشوار که هر کسی توان برون رفتن از آن را نمی‌یابد.علی شیخ الاسلامی، هنرمندی است که آزادانه از عکاسی و ادبیات برای بیان استفاده می‌کند. او، هنرمندی تجربه‌گراست اما نه تجربه‌گرا به معنی مصطلح آن در هنر امروز، او هنرمندی است که هر چند در فرم نیز سعی در تجربه کردن روش‌های نوین دارد، اما در محتوی سعی در انتقال تجربه خود از جهان دارد، آن‌گونه که شخصا آن را لمس کرده است.

   عکس‌های شیخ الاسلامی عمیقا با ادبیات درهم آمیخته است. او خود را بیشتر شاعر می‌داند و برای عکس‌هایی که می‌گیرد شعری می‌سراید و همچنین برای آن‌ها داستانی دارد که گاهی در شعر‌ها دیده می‌شوند.خاطرات می‌مانند، چه بخواهی و چه نخواهی، آن‌ها را تجربه می‌کنیم، زندگی می‌کنیم و با خود خواهیم داشت، چه تلخ و چه شیرین، هماند یک دوست، یا بختکی آواره، جایگاه آن‌ها ابدیست. آثار شیخ‌الاسلامی‌‌ همان زیبایی غم‌انگیز و نوستالژیکی را دارد که در فیلم‌هایی چون آیینه و نوستالژیا دیده می‌شود، فیلم‌هایی که نمایش لطیف وجوه انسانی و معنوی آن هنوز هم تاثیر گذار است.اعتراض شیخ الاسلامی بیش از هر چیز متوجه معنویت از دست رفته جهان و معصومیت خدشه دار شده انسان است، جهانی که زیبایی‌های آن به دست انسان به ویرانی بدل شده است. او داستان انسان‌ها را مرثیه‌ای بی‌پایان می‌داند که در جدایی از جهان معنوی از استنشاق پستی‌ها و فرومایگی‌های انسانی مسموم شده است»

نمایشگاه تا ۶ اسفند ۹۴ هر روز از ساعت ۱۵ تا ۱۹ دایر است.
نگارخانه استاد یاسمی: تبریز، چهارراه آبرسانی، خانه فرهنگ تبریز