نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «تاثیرات محیطی: قوانین و رفتار در چشم اندازهای ساختاری» از روز جمعه ۲۷ فروردین ۹۵ در گالری محسن گشایش می‌یابد.

   طارق الغصین، أروی النعمی، وفا بلال، لمیا قرقاش، احمد ماطر هنرمندان شرکت کننده و لیلا ناظمیان کیوریتور این نمایشگاه است.به گفتهٔ دست اندرکاران، کاتالوگی مصور همراه با جستارهایی از امیرحسین بیانی ( هنرمند، کیوریتور و استاد دانشگاه)، اشکان صالحی (فیلسوف)، بهرنگ صمدزادگان (هنرمند و استاد دانشگاه) و همایون عسکری سیریزی (منتقد و نویسنده) ضمیمهٔ این نمایشگاه خواهد بود.

   در بخشی از بیانیهٔ این نمایشگاه به قلم لیلا ناظمیان آمده است: «با بررسی این مهم که ساختار‌ها چگونه لحظات به خصوص فرهنگی در تاریخ را منعکس می‌کنند، می‌توانیم دریابیم رفتارهای اجتماعی خاص به چه ترتیب شکل می‌گیرند، منتقل می‌شوند و در فضاهای مادی و غیرمادی تثبیت می‌شوند. این نمایشگاه هنرمندانی را گرد هم آورده که با آثارشان، ظرایف و دقایقی از ثُبات و سیالیت چنین فضاهایی را در بزنگاه‌های خاص تاریخی آشکار کرده‌اند. این ساختار‌ها نهایتاً با مسألهٔ هویت اجتماعی نیز مرتبطند و در نحوهٔ تعریف انسان‌ها از یگدیگر نیز اهمیت فراوان دارند.

    بلال، در مجموعهٔ خاکستر‌ها، از ماکت‌های بسیار کوچک، که با جزئیات و دقت فروان بر مبنای عکس‌های خبری فضاهای تخریب‌شده در عراق بعد از حملهٔ آمریکا در سال ۲۰۰۳ ساخته شده‌اند، عکس‌هایی در مقیاس بزرگ گرفته است. این عکس‌ها فضاهایی را آشکار می‌سازند که نماد رژیم سابق بوده‌ و به‌طور حساب‌شده توسط نیروهای آمریکایی تخریب شده‌اند. مجموعهٔ صحرای فارانِ ماطر، مسائل مربوط به حفظ و نگهداری و هویت در حال تغییر پایتخت دینی، تاریخی و سیاسی شهر مقدس مکه، به‌عنوان استحاله‌هایی بازگشت‌ناپذیر که به‌علّت ساخت و سازهای گسترده در حال وقوع هستند را مورد پرسش قرار می‌دهد. أروی النعمی در ویدیوهایی از مجموعهٔ ناکجاآباد، به‌طور پوشیده و پنهان تجربیات زنان از سواری در وسایل بازی در پارکی در أب‌ها واقع در جنوب عربستان سعودی را نشان می‌دهد. 

  طارق الغصین با به‌کارگیری زیبایی‌شناسی تمثالیِ عکاسی اجرایی چشم-اندازش در پرونده‌های کاف، خود را در داخل و پیرامون اماکن مهم شهر، مانند پارلمان ملی یا بورس سهام قرار داده تا روابط نظام-یافتهٔ بین محیط‌های مصنوع را نشان دهد که نمایانگر قدرت و نفوذ هستند. او در پروژهٔ صوابر، بازمانده‌های زهوار دررفتهٔ مجتمع مسکونی دولتی را به تصویر کشیده که صد‌ها سکنهٔ آن در مدتی کوتاه مجبور به تخلیهٔ آن شدند. لمیا قرقاش در مجموعهٔ مجلس فضاهای داخلی مختلفی در امارات را ثبت کرده است. در این تصاویر، فضاهای نشیمن برای تفریح و پذیرایی دیده می‌شوند که بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره هستند. این محیط‌ها که غالباً حساسیت‌های زیبایی-شناسانهٔ شخصی را نشان می‌دهند، تشریفات فضایی تحمیل‌شدهٔ آن شرایط اجتماعی خاص را نیز آشکار می‌کند.

   این هنرمندان در حالی دیدگاه‌های تامل‌برانگیز خود را به نمایش گذاشته‌اند که موقعیت در حال تحول ایران در سال‌های اخیر در نقطه‌ای سرنوشت‌ساز قرار گرفته است؛ آن هم از کشورهایی که روابطشان با ملت ایران بسیار پرمعناست. با این حال، تاکید آنان نه بر جنبهٔ سیاسی، بلکه بر جنبهٔ اجتماعی است و بر آن است چشم‌انداز مخاطبین ایرانی به همسایگان خود را وسعت بخشد، آن را پیچیده کند و انگاره‌های از پیش تعیین‌شدهٔ آنان را مورد چالش قرار دهد؛ انگاره-ای که بر اساس یک روایت کنترل‌شدهٔ فراگیر است.»

گشایش: جمعه ۲۷ فروردین – ساعت ۱۶ 
بازدید از این نمایشگاه تا ۲۲ اردیبهشت ۹۵ همه روزه به جز پنج شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۲ ادامه دارد. 
گالری محسن: تهران، ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار می‌نای شرقی، پلاک۴۲