کارگاهی با موضوع نوردهی و پردازش فایل‌های خام روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۵  با حضور احسان قنبری‌فرد در شیراز برگزار می‌شود.     
 
  طبق اعلام دبیرخانه اولین جشنواره عکس سازمان «سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز»، این کارگاه عکاسی با عناوین «نوردهی، دقت فنی، ظرافت معنایی» و «پردازش فایل‌های خام ؛ با تکیه بر حفظ جنبه اسنادی» در قالب یکی از برنامه‌های جانبی این جشنواره برپا می‌شود و حضور در آن برای تمامی علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.
 
  این کارگاه طی دو نوبت از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۵:۳۰ تا ۱۹:۳۰ به صورت تئوری و عملی در محل سالن آمفی‌تئاتر سازمان قطار شهری شهرداری شیراز، واقع در خیابان خبرنگار (ساحلی جنوبی) برگزار خواهد شد.
 
  احسان قنبری‌فرد، متولد ۱۳۵۹ در شیراز، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته «عکاسی» در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. او پیش از آن عکاسی و نقد عکس را از سال ۱۳۸۱ به صورت تجربی دنبال کرده و از سال ۱۳۹۰ مدیر هنری «گالری سایت عکاسی» بوده و ضمن کسب چند جایزه داخلی و حضور در نمایشگاه‌های متعدد، تدریس عکاسی در کلاس‌های آزاد دانشگاه آزاد شیراز، جهاد دانشگاهی «صنعتی شریف» و برگزاری چند کارگاه‌ عکاسی را در کارنامه دارد. ترجمه کتاب «ترکیب‌بندی در عکاسی» و «نوردهی» از دیگر فعالیت‌های او به شمار می‌رود.