نمایشگاه عکس «پروژه‌هاى اِورى‌دِى ایرانی» با ارائه‌ی منتخبى از آثار، از روز جمعه ۳۱ اردیبهشت ۹۵ در گالری «راه ابریشم» افتتاح خواهد شد. 

   این نمایشگاه، با حضور عکاسانی از اِورى‌دِى ایران، اِورى‌دِى تهران، اِورى‌دِى یزد، اِورى‌دِى شهریار و اِورى‌دِى اردبیل با همکاری گالری «راه ابریشم» برگزار می‌شود. گزینش عکس‌ها را گروه «اِورى‌دِى ایران-Everyday Iran» برعهده داشته‌ است.

   «اِوری‌دِی ایران» پروژه‌ای الهام‌گرفته از پروژه‌ی «اِوری‌دِی افریکا-Everyday Africa»، بزرگ‌ترین پروژه‌ی عکاسیِ ایرانی در شبکه‌های اجتماعی است که از اوایل سال ۱۳۹۳ آغاز به کار کرده‌است و امیدوار است با نمایش عکس‌های موبایلی از زندگی در ایران که نشانگر سبک زندگی، فرهنگ، مکان‌های گردشگری، تاریخی، مذهبی و در مجموع واقعیات کشور‌ ایران است با نگاه کلیشه‌ایِ فراگیر رسانه‌های جریانِ غالب درباره‌ی منطقه مبارزه کند. 

   این گروه، از تمام عکاسانی که در ایران کار و زندگی می‌کنند، می‌خواهد که عکس‌هایشان را از زندگی روزمره‌ی مردم با هشتگ اوری‌دی ایران ارسال کنند و عکس‌های گزیده، روزانه در صفحات مربوط به پروژه بازنشر می‌شوند. برگزیدن عکس‌های این صفحه بر عهده‌ی پنج عکاس ایرانی علی کاوه، محمد تاجیک، حسین فاطمی، علی تاجیک و عباس حاجی‌محمدی و خاطره کردکریمی، ادیتور پروژه است. 

   این پروژه علی‌رغم جوان بودن، بدل به حرکتی ملی با بیش از ۲۵۰۰۰ عکاس از ۱۰۰۰ شهر و ۳۰ استان شده که ماهانه ۲ میلیون بازدید از سراسر جهان دارد. ۷۹ درصد بینندگانِ اِوری‌دِی ایران را ، بینندگان خارجی تشکیل می‌دهند که این پروژه را تبدیل به پربازدید‌ترین پروژه‌ی ایرانیِ شبکه‌های مجازی در دنیا کرده است. تا به حال مجلات و روزنامه‌های معتبر زیادی همچون تایم، گاردین، وایرد، اسکوئر، پی‌دی‌ان، پاریس ماچ، دیلی‌میل، واشنگتن پست و… عکس‌های «اِورى‌دِى ایران» را منتشر کرده و در رابطه با این پروژه نوشته‌اند. 

   برای اولین بار در سال ٢٠١۴ و با حمایت اینستاگرام، نمایشگاهی گروهی از عکس‌های «اِورى‌دِى ایران» به همراه پروژه‌های دیگری از «اِورى‌دِى» در فستیوال فوتوویل در بروکلینِ نیویورک برگزار شد. همچنین «نینا برمان»، عکاس سر‌شناس آمریکایی و از موسسان آژانس عکس نور، با دعوت «اِورى‌دِى ایران» به دانشگاه کلمبیا در نیویورک میزبان بحث و گفتگویی میان نماینده‌ی این پروژه با دانشجویان این دانشگاه بود. اِوری‌دِی ایران، در سال ۲۰۱۶ نامزد دریافت جایزه‌ی بابز شد، جایزه‌ای که هر ساله به بهترین رسانه‌ در حوزه‌ی کنشگریِ آنلاین در دنیا اهدا می‌شود.

گشایش: جمعه ۳۱ اردیبهشت – ساعت ۱۶ تا ۲۰
نمایشگاه تا ۱۰ خرداد ۹۵ یکشنبه تا جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد. 
گالری روزهای شنبه‌ تعطیل است. 
گالری راه ابریشم: تهران، بلوار کشاورز، بین وصال و قدس، شماره‌ی ٢١٠، ساختمان تکنوآجر، طبقه ۴