نمایشگاه عکس‌های اعظم شادپور با عنوان «نا‌-پیدا» از روز جمعه ۲۸ خرداد ۹۵ در گالری «شماره شش» افتتاح می‌شود.

   در بیانیه‌ی این نمایشگاه آمده است: «مجموعه پیش رو، از اشیاء ذخیره شده در پشت پنجره‌های مجموعه مسکونی اکباتان عکسبرداری شده است. اشیایی که به دلایل گوناگونی در پشت پنجره قرار گرفته و برای زمانی طولانی در آنجا جا خوش کرده‌اند. شاید قرار است در آینده‌ای نزدیک دور انداخته شوند ، ممکن است تنها از دید حاضرین در خانه مخفی شده‌باشند و یا حتی عامدانه در برابر دید همسایگان قرار داده شده‌باشند. آنچه مسلم است تمامی این اشیاء از فضای حال خانه اندکی فاصله گرفته و دست کم در طول روز در پشت پرده‌های حال پنهان می‌شوند.

   فصل مشترک همه این اشیاء علاوه بر قرار گرفتن در فریم‌های تکراری، زمان طولانی‌ای است که در وضعیتی برزخ‌گون در فضای حد واسط جهان داخل و خارج خانه سپری می کنند و انتخاب نام مجموعه هم با ارجاع به این وضعیت پاردوکسیکال صورت گرفته است.

   تجربه عکاسی در این مجموعه، فوکوس کردن از فاصله‌ای دور بوده است تا مخاطب قادر به دیدن چیزهائی شود که در حالت عادی قابل به دیدن نمی‌باشند. چیزهایی عادی و روزمره از زندگیِ نه  خصوصی و نه عمومی که با سرک کشیدن دوربین ثبت شده‌اند. شاید خیلی دور از ذهن نباشد که تصاویر تولید شده در این مجموعه را واجد وضعیتی تمثیل‌گون -همانند آنچه بطور مثال در کارهای رنه مگریت دیده می‌شود- به حساب آورد.

   حضور اشیاء ناهمگون در یک فریم ساده که درک روابط بین آنها به سادگی میسر نبوده و به مفهوم خاصی نیز ارجاع نمی‌دهند. البته، فارق از بار تمثیل‌گون تصاویر، اشیاء انبار شده در پشت پنجره عمدتاً ابژه‌هایی آشنا در زندگی روزمره ما هستند که بخشی از زمان و مکان معاصر را در خود حفظ کرده‌اند.»

افتتاحیه: جمعه ۲۸ خرداد – ساعت ۱۶ تا ۲۰
علاقه‌مندان می‌توانند تا ۴ تیر ۹۵ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این نمایشگاه دیدن کنند.
گالری شماره شش: تهران، خیابان میرزای شیرازی، کوچه‌ی بیستم، پلاک ۲، طبقه‌ی همکف