مجموعه‌ای از انیمیشن‌های «علی‌اکبر صادقی»، روز چهارشنبه ۲ تیر ۹۵ از ساعت ۱۷ در سالن «سینما تک» موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

   درسومین روز از نمایش منتخبی از فیلم‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انیمیشن‌های «زال و سیمرغ»(۱۳۵۶)، «رخ»(۱۳۵۳)، «گلباران»(۱۳۵۱)، «ملک خورشید»(۱۳۵۴)، «من آنم که»(۱۳۵۲) و «هفت شهر»(۱۳۵۰) از «علی‌اکبر صادقی» نمایش داده خواهد‌شد.

   علی اکبر صادقی در سال ۱۳۱۶ در تهران متولد شده‌است. وی در سال ۱۳۳۷ به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران رفت و به تدریج، صاحب سبک ویژه‌ای در تصویرسازی و نقاشی با حال و هوای ایرانی شد و این سبک در فیلم‌های انیمیشن او نیز دنبال می‌شود.

   آثار صادقی، همگی از عناصر مشترکی مانند داستان‌های ملی و نگارگری (مینیاتور) ایرانی بهره گرفته‌اند.سبک نقاشی وی نیز به نوعی یادآور نقاشی قهوه‌خانه‌ای در تلفیق با فضای سورآل است که همین فضای سورآل به نوعی آثار او را متفاوت ساخته و در کنار توجه به مولفه‌های ایرانی، یکی دیگر از مولفه‌های سبک او به شمار می‌رود و فیلم‌های انیمیشن صادقی ادامه سبک او در نقاشی است.

   علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم‌های کانون به صورت رایگان و آزاد، تا ۱۰ تیرماه سال جاری (به جز جمعه ۴ تیر و دوشنبه ۷ تیر ۹۵) به سالن «سینما تک» موزه هنرهای معاصر تهران، واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل کنند.