نمایشگاه نقاشی‌های ناصر بخشی با عنوان «نامرئی و نامعین» از روز جمعه ۱۶ مهرماه ۹۵ در گالری پروژه‌های آران برگزار می‌شود.



   ناصر بخشی شیفته تصاویری است که مرتبط به زمان و فضا هستند و نهایتاٌ به هستی و خاصیت حیات می‌پردازند. با نقاشی‌ها و جعبه‌هائی که پیدا کرده و نقاشی می‌کند، هنرمند دغدغه‌ها و هراس‌های خود را آشکار می‌کند. نقاشی زبان محاوره این هنرمند ساکت است. او بیننده را درگیر کرده و روایتهای خود را عرضه می‌کند؛ تصاویری که از حافظه مشترک سرجشمه ‌می‌گیرند و اشاره به اغتشاشات روزمره و دلهره‌های جامعه‌ای که هر دم در تغییر است، دارند.



   تمامی آثار به هم مرتبط هستند و در مجموع ذهنیت هنرمند را در معرض دید قرار می‌دهند. سردی و بعیدی بعضی از نقاشی‌ها در کنار عطوفت مشهود در برخی دیگر از آثار، در کنار ترس‌ها و واقعیت‌ها، انرژی و قدرت زیستن را به نمایش می‌گذارند و همه آثار در کنار هم هستی و حیات انسان را تقدیس می‌کنند.



   کیفیت فوق العاده آثار و تلاش جدی هنرمند باعث جلب توجه بسیاری از مخاطبین در داخل و خارج کشور شده‌است به‌طوریکه آیدین آغداشلو در بیانیه‌ی این نمایشگاه می‌نویسد:  «ناصر بخشی در انزوای کارگاهش، در یکی از کوچه‌های تمیز و باریک تبریز، کار و زندگی می‌کند. بی‌حد محجوب و خجالتی و موقر است. انسان بی‌نظیری است که حیا و وقار و آداب دانی و کار مداوم را از اجداد بزرگوارش به ارث برده‌است.



   شهرت و فروش و استقبال را به چیزی نمی‌گیرد. به انزوای خود دلبسته است. به کارگاهش که راه پیدا کنی، ده‌ها اثر عالی و تراز اول را که پشت به پشت هم چیده می‌توانی تماشا کنی. از تبریز کنده نمی‌شود. هر چند همشهری‌هایش با احترام از کنار او می‌گذرند بی‌آنکه حقیقتاً بدانند و بشناسند که چه گوهر بی‌نظیری در میانشان کار و زندگی می‌کند و حیف که انزوایش نمی‌گذارد تابش دلپذیرش کوچه‌اش، شهرش و سرزمینش را روشن‌تر کند.»



گشایش: جمعه ۱۶ مهر – ساعت ۱۶ تا ۲۰

بازدید از این نمایشگاه تا روز دوشنبه ۳ آبان‌ماه ۹۵ از ساعت ۱۳ تا ۱۹ (به جز جمعه‌های غیر افتتاحیه از ساعت ۱۶ تا ۲۰) ادامه دارد.

گالری روزهای شنبه تعطیل است.

گالری پروژه‌های آران: تهران، خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک ۵