نشست آموزشی میشکات کریفا، مولف و نمایشگاه‌گردان بین‌المللی، با عنوان «کیوریتور یا نمایشگاه‌گردان کیست؟» روز پنج‌شنبه ۴ آذرماه ۹۵ در سالن استاد شهناز در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

   در این کارگاه، تاملات و مشاهدات «میشکات کریفا» درباره‌ی عکاسی با همکاری بخش فرهنگی سفارت فرانسه در ایران مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

   میشکات کریفا یک نمایشگاه‌گردان بین‌المللی، مولف و مدیر هنری با تخصص هنرهای تجسمی خاورمیانه است. او که مقیم شهر پاریس است، برگزاری نمایشگاه‌های متعدد و چاپ چند کتاب با موضوع ایران را در کارنامه خود دارد که از آن جمله می‌توان به نمایشگاه‌های «نگاه ایرانی» در نگارخانه الکترا در سال ۲۰۰۱، «ایران: تلاقی نگاه‌ها» در فوتو اسپانیا و «هفت» در گالری لاندوسکی در بولونی بیلانکور در سال ۲۰۰۳ اشاره کرد.

   همچنین در تونس نیز برگزاری نمایشگاه «زنان در تصویر: خلوت خصوصی» در کاخ خیرالدین در سال ۲۰۰۷، «سرانجام، رها» در فضای مقابل شهرداری پاریس در سال ۲۰۱۱، «رهایش، تونس، یکسال بعد» در محل انستیتو دنیای عرب در سال ۲۰۱۲ و در الجزایر مجموعه «وقایع و اثرات » را در سال ۲۰۰۴ مدیریت کرده است.

   میشکات کریفا، نمایشگاه‌گردان نمایشگاه‌های انفرادی متعددی نیز بوده است که از میان آنها می‌توان یوسف نبیل، زینب صدیرا، عباس، حسن حجاج، میمونا گرسی، جانان العینی، شادی قدیریان، فاضل شیخ و دیوید گولدبلات را نام برد. کریفا مدیر هنری هشتمین و نهمین «دیدارهای باماکو- بینال آفریقای» از ژانویه ۲۰۰۹ تا دسامبر ۲۰۱۳ نیز بوده است.

   علاقه‌مندان برای حضور در این کارگاه آموزشی می‌توانند روز پنج‌شنبه ۴ آذرماه جاری، ساعت ۱۸، به خانه هنرمندان ایران واقع در تهران، خیابان طا‌لقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر، سالن استاد شهناز مراجعه کنند.