آریز قادری، عکاس سنندجی، به عنوان برنده جایزه نخست هفدهمین مسابقه بین‌المللی «عکس سال یونیسف» به میزبانی آلمان معرفی شد.
 
    پیش از این مجید سعیدی در سال ۲۰۱۰ با مجموعه عکسی درباره کودکان افغان موفق به کسب جایزه دوم این مسابقه شده بود ولی این نخستین بار است که یک عکاس ایرانی موفق به کسب جایزه نخست این رقابت بین‌المللی عکاسی می‌شود.

   مجموعه عکس آریز قادری با عنوان «ایران: دفاع کردن از حق خندیدن» از زندگی کودکان خانواده‌های بلوچ کوچ کرده به استان خراسان رضوی عکاسی شده است. والدین این کودکان در شهرها و روستاهای اطراف محل چادرهای سکونتشان برای گذران زندگی به کارهای موقت و کم درآمد مشغول هستند و کودکان در شرایطی سخت رشد می‌کنند.
 
   آریز قادری متولد ۱۳۶۵ در سنندج است از حدود ۱۳ سال پیش در ژانر مستند مشغول به عکاسی است. برخی آثار این مجموعه برگزیده یونیسف، اردیبهشت ۹۵ در قالب نمایشگاه «لبخند سیاه» در حوزه هنری استان کردستان به نمایش درآمده بودند. 
 
  علی نورالدین، عکاس فلسطینی ساکن آلمان، با مجموعه عکسی درباره وضعیت کودکان خانواده‌های آواره سوری در مرز یونان و مقدونیه و محمد بدرا، عکاس سوری، با مجموعه عکسی از کودکان شهر جنگ‌زده دوما در سوریه جوایز دوم و سوم را به دست آورده‌اند. هیات داوران همچنین از مجموعه‌های ۷ عکاس دیگر هم تقدیر کرده است.  

  هر ساله کمیته یونیسف آلمان مسابقه جهانی عکس سال این بنیاد را برگزار می‌کند. هدف جایزه تشویق و حمایت عکاسان و فتوژورنالیست‌هایی است که با گزارش‌های تصویری به بهترین شکل و با اخلاق حرفه‌ای، موقعیت «کودکان و نوجوانان» را در سراسر جهان با کیفیت و خلاقیت تعریف و تصویر می‌کنند.