همزمان با گشایش نمایشگاه آثار منتخب دومین مسابقه عکس «خانه روستایی»، دو جایزه یک میلیون تومانی با عنوان «نگاه مخاطب» با رای و نظر مخاطبین حاضر در مراسم به دو عکس منتخب اهدا می‌شود. 

   دبیرخانه مسابقه عکس خانه روستایی به نقل از مهناز شفیعی؛ دبیر دومین مسابقه عکس «خانه روستایی» اعلام کرد در این دوره از مسابقه ۲ برنده با عنوان جایزه «نگاه مخاطب» افزوده شده است.

   باتوجه به اینکه ارزش‌های عکس از نگاه مخاطبین برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که برگزارکننده مسابقه است و همچنین شرکت کنندگان اهمیت بسیاری دارد، تصمیم بر آن شد که ۲ جایزه یک میلیون تومانی برای این بخش درنظر گرفته شود. حاضرین و بینندگان با رای و نظرشان می‌توانند دو جایزه ویژه «نگاه مخاطب» را در پایان این مراسم به دو عکس حائز رای بر‌تر اختصاص دهند. 

   انتخاب بدین صورت خواهد بود که در روز افتتاحیه نمایشگاه و اهدای جوایز، از ساعت ۱۴ امکان بازدید و رأی گیری برای بازدیدکنندگان آغاز شده و تا ساعت ۱۷‌‌ همان روز پایان خواهد یافت. نتایج و جوایز منتخبین نیز در مراسم‌‌ همان روز اعلام خواهد شد. 

   شایان ذکر است مراسم گشایش نمایشگاه و اهدای جوایز روز پنج‌شنبه ۳۰ دی‌ماه ۹۵ در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار می‌شود.