در ادامه برنامه نمایش فیلم در سالن سینما تک موزه در دوره چهل و ششم (فصل زمستان) و دربخش «سینما و جاز» به انتخاب احسان خوش بخت، ۳ فیلم از ۳ کارگردان مطرح آمریکایی نمایش داده می‌شود.

   فیلم‌های «داستان گلن میلر» به کارگردانی آنتونی مان محصول سال ۱۹۵۴ به مدت ۱۱۲ دقیقه، «مرد جوانی با ترومپت» به کارگردانی مایکل کورتیز محصول سال ۱۹۵۰ به مدت ۱۰۷ دقیقه و فیلم «رابط» به کارگردانی شرلی کلارک محصول سال ۱۹۶۱ به مدت ۱۰۲ دقیقه در روزهای  یکشنبه ۲۶،سه شنبه ۲۸ و چهارشنبه ۲۹ دی ماه ،ساعت ۱۷ به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی درسالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.

   «داستان گلن میلر» ملودرامی بر اساس زندگی گلن میلر، آهنگساز و رهبر ارکستر موسیقی جاز است که مسیر موفقیت او را از یک نوازنده‌ی حاشیه‌ای تا رهبر یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین گروه‌های جاز تصویر می‌کند. فیلم از جوانی او و تقلاهایش برای پیدا کردن «صدای» متفاوتی که حاصل ترکیبی ویژه از سازهاست آغاز می‌شود و در ادامه به برخی از دستاوردهای او در تاریخ موسیقی جاز اشاره می‌کند.

   «مرد جوانی با ترومپت» فیلمی است که در آن هر کدام از افسانه‌های رایج جاز به سکانسی درخشان تبدیل شده‌اند، بدون این که فیلم خودش را محدود به استفاده از آن قصه‌هایی بکند که الزاماً به محیط فرهنگی او مربوط می شده‌اند.

   ترومپت‌نواز واقعی فیلم و کسی که قطعات را اجرا کرده و ستاره‌ی فیلم- کرک داگلاس- تنها ادای زدن آن‌ها را درآورده هری جیمز است. داگلاس مثل همیشه عالی است و انرژی‌اش به انفجاری از احساسات روی پرده می‌انجامد. اما تنها موزیسین واقعی بین ستارگان اصلی فیلم دوریس دی است که حضورش در سینما را باید تا حد زیادی مدیون مایکل کِرتیز بود.

   «رابط» اولین فیلم بلند شرلی کلارک و شاهکار سینمای زیرزمینی نیویورک، فیلمی داستانی است با ظاهر مستند که با رویکردی به شدت جسورانه، تعدادی از موضوعات مطرح در جامعه و هنر در دهه‌ی ۱۹۶۰ آمریکاا را در خود گنجانده است؛ مواد مخدر، خط‌کشی‌های نژادی، جنسیت، موسیقی جاز، سینما، فرهنگ و… .

   علاقه مندان می توانند برای استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم در سالن سینما تک به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل کنند.