نمایشگاه گروهی عکس «به تیک ثانیه معتادم»؛ گردآوری شده توسط حمید جانی‌پور از روز جمعه ۶ اسفندماه ۹۵، ساعت ۱۶ در گالری دنا گشایش می‌یابد.



   حمید جانی‌پور در بیانیه‌ی این نمایشگاه می‌نویسد: «چشمانمان می‌بیند اما، دیدن به تنهایی نمی‌تواند کافی باشد. چه چیزی را ببینیم؟ چگونه ببینیم؟ با چه ایدئولوژی و تفکری؟



   چشم، دنیای ناشناخته‌هاست. دنیای تضاد‌ها و کشف و شهودها. دنیای سختی‌ها و راحتی‌ها و جاذبه‌ها. دنیای زیبایی‌ها و زشتی‌ها. دنیای دیدن ظلم و جهل است. دنیای لذتبخشی‌ست که با هر بار دیدن، نکته‌ای به نقطه‌نظر آدمی می‌افزاید. دنیای دردآوری‌ست که با دیدن جور و سختی‌ها سازگار نیست، اما مجبور به هم‌زیستی مسالمت‌آمیز است.



   دنیای دیدن پستوها و پشت‌پرده‌هاست. پشت‌پرده‌های زندگی ما انسان‌های به ظاهر اجتماعی، ولی تنها. تنهایی‌هایی که به پهنای تجربه‌های زیستی‌مان وسعت پیدا کرده‌اند. گرد هم می‌شویم تا از پشت‌پرده‌هامان باهم سخن بگوییم، سخن بگوییم که چگونه عاشق می‌شویم و فارغ. چگونه می‌جنگیم و صلح می‌کنیم. چگونه می‌خندیم و اشک می‌ریزیم. چگونه بزرگ می‌شویم و باز طلب می‌کنیم کودکی را.



   دنیای ما دنیای مینیمالی‌ست، دنیای آدم‌های کوچک در فضایی بزرگ. دنیای ما دنیای کوچکی‌ست که گاه و بی‌گاه تلاش می‌کنیم تا همانند یک زندانی‌ از آن فرار کنیم؛ بال در بیاوریم و رها شویم تا قفس بزرگ دنیا را از ارتفاعی بلندتر، لانه‌ای کوچک ببینیم. چشمانمان را می‌شوییم و زبانمان را آموزش می‌دهیم تا چه کلامی را به کار ببرد.



   دنیای هنر، پهناور است و به ابزاری واحد متکی نیست. زبان و چشم، هردو می‌توانند به تنهایی مدیایی مشخص را هدایت کنند اما، در کنار هم زبانی مشترک برای بیان پیدا خواهند کرد. این مجموعه نیز، بنا دارد که نگاه و کلام را به مثابه بیان‌کننده‌ی تفکر و ایدئولوژی در کنار هم و دوش به دوش هم قرار دهد، تا زبانی مشترک برای بیانِ حس و حالی مشترک باز جوید.»



   لیلی اردستانی، شهرزاد اکبری، الناز امینی، آنا بهارلو، راحیل توکلی، سوده جبلی، سینا جهان پور، محدثه جودکی، مریم حسن پور، فاطمه زارع، نفیسه صالح آبادی، نرگس صیدی، هومان صیرفی، علی کاظمی، گلشید محمدیاریان، زهرا منصف، میلاد میرزایی، الهه نامدار، محیا نظری، یگانه نقیبی، مریم نهاله و مهری یزدی از هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.



   همچنین همزمان با برگزاری آیین گشایش این نمایشگاه، از کتاب شعر فرزین پارسی‌کیا با عنوان «به تیک ثانیه معتادم» که عکس‌های هنرمندان این نمایشگاه نیز در آن به چاپ رسیده‌است، رونمایی می‌شود.



   فرزین پارسی‌نیا در معرفی این کتاب می‌نویسد: «مجموعه‌ی پیش رو تلاشی گروهی‌ست برای ارائه‌ی هنر و اشتراک بین کلام با تصویر. موقعیتی که هریک از ابزارهای موجود به‌صورت مستقل و با هم‌افزایی، سعی در خلق وضعیتی متمایز و متفاوت دارند.



   هدف از خلق این کتاب نه وام‌داری در مقابل ژانری ادبی‌ست و نه مقابله با دوری از اقبال عمومی و خاص جلوه دادن مخاطب هنر، بلکه تلاشی‌ست در جهت جذب و جلب توجه بیشتر عموم علاقه‌مندانی که با شرایط و فضای موجود در برابر هجمه‌ی کج سلیقگی‌ها و شلختگی‌های فرهنگی قرار دارند. اینها آثاری هستند که طی بیست سال گذشته نوشته‌ام و حال به مدد دوستان و با انتخابی جمعی، از بین بیش از صد اثر به این مجموعه راه یافته‌اند.»



گشایش: جمعه ۶ اسفندماه – ساعت ۱۶

بازدید از این نمایشگاه تا روز دوشنبه ۱۶ اسفندماه ۹۵ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.

گالری روزهای شنبه تعطیل است.

گالری دنا: تهران، خیابان طالقانی، خیابان سپهبد قرنی، کوچه سوسن، پلاک ۴