همزمان با گشایش نخستین نمایشگاه سالانه عکس دانشجویان رشته عکاسی دانشگاه تهران که از روز یکشنبه ۸ اسفندماه ۹۵ در نگارخانه تهران گشایش می‌یابد، نشست‌های متنوع عکاسی با سخنرانی مدرسین، پژوهشگران و عکاسان با هدف ایجاد فضای نقد و گفتگو درنظر گرفته شده است.



   در نخستین روز از این سالانه، از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۵ نشست «عکاسی و فلسفه» با سخنرانی فرشید آذرنگ و روز دوشنبه ۹ اسفندماه نشست تخصصی «عکاسی و آکادمی» با حضور دکتر محمد ستاری، مهران نجم‌آبادی و مهران مهاجر برگزار می‌شود.



   نشست «عکاسی و اقتصاد» روز سه‌شنبه ۱۰ اسفندماه از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۵ حمیدرضا ششجوانی به سخنرانی پیرامون «عکاسی و اقتصاد» می‌پردازد و در روز پایانی نخستین سالانه عکس دانشگاه تهران، از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ کارگاه «آماده سازی برای چاپ دیجیتال» با حضور آبنوس البرزی برگزار خواهد شد.



   بخش «آرتیست‌تاک» این برنامه نیز از روز یکشنبه ۸ تا سه‌شنبه ۱۰ اسفندماه، ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ میزبان گفتگویی با عباس کوثری، محمدرضا میرزایی، محمود کلاری و هنگامه گلستان خواهد بود.



   آیین اختتامیه این برنامه همراه با نقد و تحلیل نخستین سالانه عکس، روز چهارشنبه ۱۱ اسفندماه ۹۵ از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۵ در نگارخانه تهران به‌نشانی خیابان انقلاب، خیابان قدس، روبروی بزرگمهر ادامه دارد. گفتنی است حضور در این جلسات برای همه‌ی علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.