دامنه‌های پاک کوهپایه‌های فرحزاد  از امروز میزبان پیکر مسعود معصومی، عکاس نامدار ایرانی است که حالا با بدرقه‌ی خانواده، دوستان و شاگردان وفاداراش دور از شلوغی‌های شهر زیر آسمان آبی و نیمه ابری آرامگاه فرحزاد برای همیشه آرام گرفته است.
 

برای شاگردانش که همیشه با شوق و ذوق دیدار استاد به منزل باصفا و آرام استاد معصومی در باغ‌شاطر دربند می‌رفتند، حال و هوای مسیر آرامگاه همیشگی او همانند آنجا بود، اما شباهتی به خاطره‌ی آن‌روزها نداشت.
 

شاگردانش آن‌روزها با علاقه برای یادگرفتن و دیدن و شنیدن از استاد معصومی به باغ‌شاطر می‌رفتند و این‌بار برای خداحافظی همیشگی و بدرقه‌ی ابدی او پروانه معصومی و نیما، تنها فرزند استاد را همراهی می‌کردند. و با غم همسر و فرزندش اصغر دانشپور، نادر سماواتی و همه همکاران استودیو لورکا شریک بودند.

فرهود حقی، بهرام جلالی، مسعود زنده‌روح، سیف‌الله صمدیان، حسن غفاری، محمود عبدالحسینی، داریوش کیانی، علیرضا نیک‌نژاد، مهرداد نجم‌آبادی، مهران مهاجر، محمد خدادادی مترجم‌زاده، یداله ولی‌زاده، مهدی وثوق‌نیا، حمید اسکندری، عباس میرفتاحی، مجتبی تاجیک، محمد حکاک، علی بوستان و رامبد جوان در کنار دیگر دوستداران مسعود معصومی ظهر ۱۴ اسفندماه با او برای همیشه خداحافظی کردند.

به‌‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره‌ این استاد بزرگ عکاسی «انجمن عکاسان ایران» قصد دارد مراسم یادبودی را برگزار کند که جزییات آن به‌زودی به‌اطلاع می‌رسد.