نمایشگاه گروهی عکس «بیداری، تمامِ سهم من از تو» از روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۶ در گالری دنا گشایش می‌یابد.



   حمید جانی پور گردآورنده‌ی این نمایشگاه است که در آن عکس‌هایی از شهرزاد اکبری، مریم حسن پور، سوده جبلی، محدثه جودکی، فاطمه زارع، هومان صیرفی، نرگس صیدی، محمد کسایی فرد و محیا نظری ارائه می شود.



   حمید جانی‌پور در بیانیه این نمایشگاه می‌نویسد: « بیدارى، تمام سهم من از تو! همانند سنت همیشه گى، به سرمان مى زند و مى خیزیم در لاک خودمان. چرخیدن، از دور به نزدیک و از نزدیک به دور.



   حال! دیگر معلوم نیست، شهر به کوه تکیه داده است یا به آسمان. این روزها هوای ما به شدت ابری ست. و ما در گوشه‌ای نشسته‌ایم، می‌بینیم که همچنان حرف‌های پیشینمان را تکرار می‌کنیم. تکرار … چرخیدن، از دور به نزدیک و از نزدیک به دور.



   گاهى آن قدر خویش را دستخوش دگرگونی‌ها می‌بینیم ـــ بی قضاوتی که بدتر شده‌ایم یا بهتر ـــ و از این تکرار، مضطرب و شگفت‌زده می‌شویم. گاهی آن قدر، دور می‌شویم که گویی کَس دیگری این سال‌های قبل‌تر را زیسته است.



   حساس شده ایم … به این چرخیدن ، از دور به نزدیک و از نزدیک به دور. که گسترده‌ترین پدیده‌ی زندگی ما -تکرار- آسمان ابری‌مان را می‌لرزاند. طنابی می‌شود، محکم. و با دو دستش گلویمان را می‌فشارد که سکوت بماند و دیگر هیچ. چرخیدن، از دور به نزدیک و از نزدیک به دور.



   سهم من (ما) از تو! در حیطه ایست که برای خویش ساخته ایم، امن یا نا امن، با اُنسی ناآگاهانه در کنار دیگران، زندگی‌ای مسالمت آمیز خواهیم داشت. با تک تکشان، آشنا درآمده‌ایم و به هنگام کشف نوعی هم بستگی و ارتباط به عنوان وسیع‌ترین معنای مجازی، در آن زاده می‌شویم، می‌پروریم، هم گفتار و هم کردار می‌یابیم.



   منِ روزمره، خارج از میدان باور‌هایم و نیاز‌های محیط، نه می دانم و نه می‌اندیشم. مدت‌هاست که از «چرخیدن، از دور به نزدیک و از نزدیک به دور» دلگیر نمی‌شوم. تک تکمان تمرین می‌کنیم که زندگی در جریان است.



   سنگ نشده‌ایم، سنگمان کرده‌اند … من و ما! با این تکرار تلخ، همزیستی مسالمـت آمیزی را شروع کرده‌ام، شروع کرده‌ایم.»



گشایش: جمعه ۲۹ اردیبهشت‌ماه – ساعت ۱۶

بازدید از این نمایشگاه تا روز جمعه ۱۲ خرداد‌ماه ۹۶ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.

گالری روزهای شنبه تعطیل است.

گالری دنا: تهران، خیابان طالقانی، خیابان سپهبد قرنی، کوچه سوسن، پلاک ۴