فیلم کمدی رمانتیک «بودن یا نبودن» به کارگردانی ارنست لوبیچ، روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۶، ساعت ۱۷ در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.

این فیلم به عنوان پنجمین فیلم از دوره چهل و هفتم (بهار ۹۶) و از بخش «چشم انداز کمدی رمانتیک» به کوشش امیر پوریا،  محصول سال ۱۹۴۲ ( آمریکا ) به مدت ۹۹ دقیقه به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی به نمایش در می آید.

   در نخستین دهه‌های بعد از زبان باز کردن سینما، جرُج کیوکر، پرستون استرجس، هاوارد هاکز، میچل لیسن و دیگران، همه در کارنامه‌ی خود کمدی رمانتیک یا انواع دیگری مانند کمدی اسکروبال یا کمدی مرتبط با مسائل روز اجتماعی داشتند که مسائل میان زن و مرد هم در حوالی وو حواشی آن، بخشی از داستان را شکل می‌داد. اما لوبیچ هر داستانی را تنها از این منظر می‌دید که روابط و عواطف آدم‌ها می‌تواند در نهایت جدیت و عمق و تأثیر احساسی، تا چه اندازه بستر کمدی موقعیت باشد.

   افزون بر این، لوبیچ بود که نوع در هم‌تنیده شدن حوادث و ایجاد موانع بسیار و تو در تو برای وصال زوج‌های دلباخته را به زیرمتن اصلی ساختار فیلمنامه‌های کمدی رمانتیک بدل کرد. «بودن یا نبودن» که بعد از تماشای آن بعید است کسی بتواند با دیدن یا خواندن نسخه‌ای ازز «هملت»، به یاد فیلم لوبیچ نیفتد و جلوی لبخند کنج لب‌اش را بگیرد، نمونه‌ی اعلای همین نگرش است. «نگرش» را در این جا به معنایی ورای سلیقه یا شیوه‌ی فیلمسازی در نظر آورید.

گفتنی است علاقه مندان جهت استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم می‌توانند روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته، ساعت ۱۷ به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگرشمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵۵ تماس حاصل کنند.