چهاردهمین دوره کارگاه تخصصی «عکاسی، ویرایش و چاپ کتاب عکس» توسط ریکاردو کاسس، تیرماه ۹۶ در تهران برگزار می‌شود.

   این کارگاه از سال ۲۰۱۲ تاکنون در سیزده شهر دنیا برگزار شده و حاصل هریک از این کارگاه‌‌های سه روزه، کتابی است با همین عنوان که از عکس‌های گرفته شده در طول کارگاه تهیه و تولید می‌شود. هدف از این کارگاه آموزشی عکاسان برای ارائه و گسترش آثارشان، با استفاده از رسانه‌ی «کتاب عکس» است.

   «ریکاردو کاسس» عکاس اسپانیایی است که در مادرید و والنسیا زندگی و کار می‌کند. او فارغ‌التحصیل رشته‌ی خبرنگاری از دانشگاه باسک در اسپانیا است. ریکاردو در سال ۲۰۰۶ به گروه عکاسی blank paper پیوست و از سال ۲۰۰۷ تاکنون به تدریس عکاسی خبری، مستند و فاین‌ آرت در EFTI, IED و Blank Paper مشغول است. سومین کتاب عکس او به عنوان Paloma Al Aire با استقبال فراوانی روبرو شد و از سوی مارتین پار به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های عکس سال ۲۰۱۱ انتخاب شده است.

   هزینه شرکت در این کارگاه مبلغ ۷۵۰ هزار تومان بوده و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و حضور در این کارگاه تا ۲۰ خردادماه ۹۶ می‌بایست ایمیلی با موضوع «کارگاه عکس Fotoziti» به آدرس fotoziti.tehran@gmail.com  ارسال کرده و موارد زیر را ضمیمه‌ کنند:

– بیوگرافی و سوابق تحصیلی و هنری 
– ۲۰ تا ۲۵ عکس از یک پروژه یا مجموعه‌ای از بهترین عکس‌های‌تان در فرمت jpg  با کیفیت ۸۰۰ پیکسل برای بزرگترین ضلع در قالب فایل زیپ شده با حجم کمتر از ۵ مگابایت
– توضیح کوتاهی در مورد مجموعه عکس ضمیمه شده  (حداقل ۳۰۰ کلمه)

   گفتنی است این کارگاه در تاریخ ۲۸، ۲۹ و ۳۰ تیرماه ۹۶ و به زبان انگلیسی برگزار می‌شود و تسلط نسبی به زبان انگلیسی برای شرکت در کارگاه لازم است. 

   همچنین حدنصاب تعداد شرکت‌کنندگان برای برگزاری این کارگاه ده نفر است. لذا چنانچه تعداد متقاضیان کمتر باشد، برگزاری کارگاه به تاریخ دیگری موکول خواهد شد و تمام هزینه‌ی ثبت نام بازگردانده می‌شود.